فرماندار بشرویه مطرح کرد:
فرماندار شهرستان بشرویه با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان در بخش‌های صنعتی و معدنی گفت:به دلیل بالا بودن قیمت واگذاری زمین در ناحیه صنعتی متأسفانه رغبت سرمایه‌گذاری در شهرستان کاهش‌یافته است.
کد خبر: ۱۲۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸ 01 November 2015

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقری فرماندار شهرستان بشرویه در نشست بررسی مشکلات حوزه صنعت، معدن که با حضور مدیرکل صنعت معدن تجارت خراسان جنوبی در بشرویه برگزار شد، بیان کرد: یکی از پتانسیل‌های خوبی که شهرستان بشرویه دارد این است که شاهراه اصلی برای چهار استان بوده و دومین شهرستان بعد از طبس در استان که دارای ارتباط ریل راه آهن است.

وی با بیان اینکه بشرویه ذخایر غنی معدنی فراوانی دارد، افزود:  علاوه بر این در بخش کشاورزی نیز فعالیت بسیاری داریم بطوری که ۸۵ درصد درآمد مردم شهرستان بر این پایه است.

باقری بیان کرد: قیمت واگذاری زمین در ناحیه صنعتی شهرستان بشرویه بسیار است و متاسفانه به همین علت نیز رغبت افراد برای اقدام در این زمینه کاهش یافته است.

فرماندار بشرویه همچنین خواستار تبدیل وضعیت نمایندگی صنعت معدن تجارت به اداره شد.

وی گفت: شهرستان بشرویه از نظر تنوع معدنی دارای ۱۱ نوع ماده معدنی شامل سولفات سدیم، دولومیت، کائولن، بنتونیت، باریت، کلسیت مرمریت، گرانیت، آهن، سرب و سنگ لاشه با ذخیره قطعی بیش از هفت میلیون تن است.

باقری افزود: صنایع کانی غیرفلزی مانند سنگبری سنگ‌های ماربلی، تولید شن و ماسه، محصولات بتنی پیش ساخته، کفپوش سیمانی و آجر سفالی و صنایع نساجی چون پنبه پاک کنی، پوشش‌های دیواری و صنایع غذایی از جمله پسته پاک کنی و تولید خوراک آماده دام مهم‌ترین صنایع شهرستان را تشکیل می‌دهند.

فرماندار شهرستان بشرویه اظهار داشت: در بخش زیرساخت‌های توسعه بخش صنعت، ناحیه صنعتی باغدهک بشرویه به مساحت ۶۰ هکتار ایجاد و کمتر از ۱۰ درصد اراضی صنعتی در اختیار به متقاضیان واگذار شده است.

باقری ادامه داد: احداث کارخانه سیمان باتوجه به حجم زیاد ذخایر آهک و مارن در شهرستان، ایجاد واحد تولید کربنات سدیم از سولفات سدیم با وجود بیش از ۷۰۰ هزار تن ذخیره سولفات سدیم و فرآوری انواع خاک‌های صنعتی کالوئن و بنتونیت مهم‌ترین فرصت‌های سرمایه گذاری صنعتی در این شهرستان است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار