مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعلام فراخوان ارائه ایده‌های برتر برای معرفی پایتخت کتاب کشور خبر داد و گفت: مسئولان شهرها موضوع پایتخت کتاب را جدی بگیرند.
کد خبر: ۱۲۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲ 31 October 2015
به گزارش تابناک مازندران، بهروز فتحی ظهر امروز در نشست تصمیماتی و امضای تفاهم‌نامه تئاتر شهر مازندران در این شهرستان، اظهار کرد: علاقه‌مندی مسئولان آملی برای ایجاد تئاتر شهر باعث این مهم شده است.

وی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه آلمان و بازدید از موزه گنجینه هنرهای معاصر ایران، افزود: تنها تفاهم‌نامه این مسئول خارجی با همتایان ایرانی در زمینه هنر بود.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه قرار شد 30 تابلوی نفیس و ارزشمند ایرانی در موزه برلین به نمایش درآید، اضافه کرد: در سفر رئیس‌جمهور اتریش به ایران و بازدید از کتابخانه ملی ملک بسیاری از ظرفیت‌های ارزشمند کشور به نمایش درآمد.

این مسئول خاطرنشان کرد: آن چیزی که ایران را در دنیا از دیگر کشورها متمایز می‌کند، هنر است زیرا در زمینه صنعتی و خودروسازی در جهان حرف‌های چندانی برای گفتن نداریم، ولی دنیا هنر فرش و سینما ایران را می‌شناسند و آثار کشورمان جایزه اسکار را به خود اختصاص می‌دهد.

فتحی با اعلام اینکه هویت شهری‌مان در حوزه فرهنگ، هنر و آموزش بوده که حوزه‌ای انسانی، اخلاقی و تمدنی است، بیان کرد: اساتیدی همانند استاد فرشچیان با تابلوی‌شان در دنیا شهرت دارند و بزرگان زیادی نیز از ایران در خارج از کشور تدریس می‌کنند.

* پایتخت کتاب کشور معرفی می‌شود

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: مسئولان شهری باید بیشتر از گذشته به حوزه هنری توجه کنند، زیرا هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است.

این مسئول با اعلام اینکه پس از ظرفیت‌سازی و استانداردهای لازم در ساخت و سازهای عمرانی تئاتر شهر در زمینه تجهیزات و نورپردازی اقدام می‌شود، خاطرنشان کرد: باید جایگاه تئاتر در بین مردم تبیین شود و چراغ اجرای عمومی در شهر همیشه روشن باشد.

فتحی با تاکید بر اینکه باید به ایجاد پایتخت کتاب توجه جدی شود، بیان کرد: در این زمینه باید ایده‌های لازم ارائه شده و بر اساس فراخوان اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: با معرفی ایده‌ها در توسعه کتاب‌خوانی، ایده برتر به یونسکو ارائه می‌شود تا پایتخت جهانی کتاب معرفی شود.

فتحی با اشاره به اینکه از مسئولان آملی انتظار می‌‌رود تا با ارائه ایده‌های کتاب‌خوانی قبل از پایان سال‌جاری اقدام کنند، گفت: در زمینه این مهم اداره‌های فرهنگ و ارشاد و شهرداری‌ها نقش کلیدی دارند.

انتهای پیام/
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار