کد خبر: ۱۲۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴ 31 October 2015
تابناک گیلان: نایب رئیس فراکسیون محیط زیست وتوسعه پایدار مجلس از کاهش جرایم قطع درختان انتقاد کرد و گفت: مجلس به دنبال اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی رویه درختان است که طبق آن شیوه های مقابله با متخلفان شفاف می شود.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به بررسی طرح کاهش جرایم قطع درخت در شورای اسلامی شهر تهران، گفت: درخت موجودی زنده است لذا قطع آن به معنای نابودی موجود زنده است، در قانون حتی برای درختانی که به ناچار باید قطع شوند نیز راهکار ارائه شده، در چنین شرایطی کاهش جرایم قطع درخت به هیچ عنوان جایز نیست.

نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آلودگی هوا و سیلاب‌هایی که چندی است شدت گرفته در نتیجه نابودی درختانی است که روزگاری ماند سدی از بروز حادثه و یا آلوده شدن هوا جلوگیری می‌کردند، حال در شرایطی که سلامت انسان ها در گرو درختان است طرح چنین مباحثی کاملا غیرکارشناسی است، بهتر است مسئولا شورای شهر به جای طرح مباحثی همچون کاهش جرایم قطع درخت به فکر اشد مجازات برای متخلفان باشند.

 لاهوتی یادآور شد: قانون حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی رویه درخت نیز در فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس در دست اصلاح است و به زودی به صحن مجلس می آید، با اصلاح این قانون علاوه بر لزوم صیانت و حفاظت از درختان، شیوه های مقابله با متخلفان نیز شفاف خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، در واکنش به اظهارات برخی از اعضای شورای شهر و شهرداری تهران مبنی بر وجود 2500 پرونده تخلف مربوط به فضای سبز و باغ و درخت در قوه قضاییه، گفت: قوه قضاییه در سال های اخیر در برخورد با متخلفان محیط زیست، زمین و درخت اقداماتی را انجام داده اما متاسفانه قوه مجریه و سازمان های اجرایی مربوط با فضای سبز، به هنگام از بروز تخلف جلوگیری نمی کنند.

نائب رئیس فراکسیون محیط زیست وتوسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در حقیقت مسئولان اجرایی پیش از قوه قضاییه موظف به برخورد با متخلفان هستند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، طی روزهای گذشته طرح «اصلاحیه مصوبه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز شهر تهران» در شورای اسلامی شهر تهران و در راستایی کاهش جرایم قطع درخت از سوی کمیسیون معماری و شهرسازی ارائه شده، این در حالی است که دو ماه پس از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر صیانت از باغ‌ها و درختان مصوبه افزایش جرایم قطع درختان در شورای شهر تهران به تصویب رسید./
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار