شهردار تهران گفت: حدود یک هزار هکتار از فضای سبز حاشیه اتوبان شهید بابایی که در اختیار ارگان ها و دستگاههای مختلف قرار دارد به منظور استفاده عموم شهروندان، آزادسازی و به بوستان تبدیل می شود.
کد خبر: ۱۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴ 09 March 2015
به گزارش  ایرنا محمدباقر قالیباف روز دوشنبه در آیین روز درختکاری و افتتاح یک هزار و 20 هکتار جنگلکاری در دامنه جنوبی البرز که با حضور سفیران و نمایندگان کشورهای خارجی، تعدادی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده، این محدوده فضای سبز تا 13 فروردین ماه سال آینده به عنوان یک مجموعه تفریحی و گردشگری در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مدیران و مسوولان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی کشور، اظهار کرد: شهرداری تهران به منظور فراهم کردن زمینه مناسب پیگیری و تحقق فرمایشات و مطالبات معظم له در این حوزه، برنامه ریزی جامع و مشخصی را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه امروز درخصوص اهمیت محیط زیست هیچ اختلاف نظری وجود ندارد ادامه داد: متاسفانه تغییرات آب و هوایی به یکی از چالش های مهم کره زمین تبدیل شده که نیازمند همکاری بخش دولتی و غیر دولتی در بخش های مختلف اجرایی و مدیریتی است.

قالیباف اظهار کرد: در حال حاضر یکی از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری تهران، آلودگی هوا و آلودگی صوتی شهر است که تاکنون اقدامات مهم و زیربنایی برای رفع این معضل در کلانشهر تهران اجرا شده است.

شهردار تهران تصریح کرد: در چند سال اخیر، سرانه فضای سبز در شهر تهران به شش مترمربع و سرانه فضای سبز کمربند شهر نیز به 23 مترمربع افزایش یافته است.

قالیباف با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی ارتباط مستقیمی با کاهش آلودگی هوا دارد افزود: درهمین راستا سهم مترو از شبکه حمل و نقل عمومی شهر تهران نیز از چهار درصد به 14 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه مسیر طی شده در طول پنج دهه گذشته در حوزه مدیریت شهری مسیر درستی نبوده و برای اصلاح آن نیازمند زمان هستیم ادامه داد: در 10سال گذشته، تمامی رویکردهای نادرست اصلاح شده، اما واقعیت تلخ ترجیح دادن منافع شخصی به منافع جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه راهی جز اجرای دقیق قانون و عدالت نداریم، افزود: پیشرفت توام با عدالت موجب موفقیت می شود.

وی خاطرنشان کرد: از زمان ابلاغ طرح جامع شهر تهران، پهنه جغرافیایی شهر تهران از 740 کیلومترمربع به 640 کیلومتر مربع کاهش یافته است.

قالیباف با بیان اینکه مبنای ساخت و ساز در حوزه جنوبی البرز (منطقه یک و دو شهرداری) 1800 متر، در منطقه پنج 1600 متر و در منطقه 22 شهرداری یک هزار و 400 متر است گفت: هیچ پروانه ساخت و سازی در این ارتفاعات صادر نمی شود و در صورت مشاهده هر گونه تخلف دراین زمینه، با متخلفان برخورد خواهد شد.

شهردار تهران افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف دراین زمینه می توانند مراتب را از طریق سامانه 1888 شهرداری تهران گزارش کنند.

در این آیین سفرای کشورهای خارجی مقیم تهران هرکدام یک اصله درخت به نام کشور خود و به نشانه دوستی دو ملت در دامنه جنوبی البرز غرس کردند.

شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز بصورت نمادین و با شعار تلاش برای توسعه فضای سبز یک اصله درخت غرس دراین منطقه کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار