امام جمعه ایلام:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: خسارت های وارد شده به مردم در اثر سیل و بارندگی های شدید روزهای گذشته در سریع ترین زمان برآورد و جبران شود.
کد خبر: ۱۲۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰ 30 October 2015
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: خسارت های وارد شده به مردم در اثر سیل و بارندگی های شدید روزهای گذشته در سریع ترین زمان برآورد و جبران شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه ایلام با اشاره به وقوع سیل و بارش شدید باران در چند روز گذشته اظهار کرد: متاسفانه در این حادثه طبیعی منازلی که از استحکام کمتری برخوردار بودند آسیب و خسارت بیشتری دیدند و باید انتظار آنها در زمینه جبران خسارت ها برآورده شود.

وی ادامه داد: مسئولان امر می گویند بر اثر این بارندگی ها و وقوع سیل شش هزار میلیارد ریال خسارت به زیرساخت های استان و مردم وارد شده است که این حجم خسارت چندین برابر مجموع اعتبارهای عمرانی، جاری و ملی استان ایلام در سال است.
حجت الاسلام لطفی با بیان اینکه باید از تکرار مشکلات و خسارت های مشابه پیشگیری کرد، افزود: دستگاه های اجرایی و متخصصان امور شهری باید نقاط ضعف را در حوزه های مختلف شناسایی و برای تقویت آنها چاره اندیشی کنند.

امام جمعه ایلام گفت
: خسارت‌های امروز سیل در ایلام نتیجه‌ی بی‌دقتی‌های گذشته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ایلام ضمن تسلیت درگذشت 3 نفر از همشهریان در حادثه ناگوار سیل اخیر اظهار کرد: حجم خسارات ناشی از سیل بالا است و مردم هم باید ضمن قدردانی از دستگاه‌های امداد‌رسان به مسئولان در برآورد دقیق خسارت‌ها کمک کنند .

وی با بیان اینکه خسارات وارده بر استان تاکنون 600 میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: خیلی از منازل بسیار خسارت دیده‌اند و باید در اسرع وقت برآورد خسارت شوند و از همین الان مسئولان باید نقاط ضعفی که بوده و باعث خسارت شده است را برای علاج آنها شناسایی کنند.

امام جمعه ایلام ادامه داد: در 48 ساعت اخیر میزان قابل توجهی باران باریده و کانال‌ها جوابگو نیست که باید از همین الان مهندسان همه راه‌ها را بررسی کنند که اگر باران سیل آسای دیگری بارید مشکلی پیش نیاید.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام خسارات وارده ناشی از سیل اخیر را چندین برابر بودجه جاری و عمرانی استان اعلام و عنوان کرد: اگر با دقت عمل می‌کردیم شاهد چنین خساراتی نبودیم.

لطفی با اشاره به 8 آبان ماه روز نوجوان و آغاز هفته بسیج‌دانش‌آموزی، گفت: یکی از عوامل موفقیت نظام، حاکم بودن تفکر بسیجی یعنی تفکر مبتنی بر خوداتکایی و خودباوری است و همواره با استفاده از آن موفق بوده‌ایم که نمونه آن در 8 سال دفاع مقدس ثابت شد.

وی تصریح کرد: دانشمندان هسته‌ای کشورمان با همین تفکر بسیجی ایران را وارد باشگاه هسته‌ای جهان کردند و این تفکر باید در بین همه اقشار و تمام کسانی که می‌خواهند به نظام خدمت کنند وجود داشته باشد و نباید فراموش کرد که دشمن همواره به دنبال از بین بردن این تفکر بوده است.

امام جمعه ایلام یادآور شد: رهبری معظم انقلاب دستور دادند که باید جلوی نفوذ فرهنگی دشمن را گرفت و این راه نفوذ از طریق تفکر بسیجی گرفته می‌شود و این تفکر 36 سال است که دستاوردهای بزرگی برای ایران اسلامی به دنبال داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز است اضافه کرد: آمریکا نماد استکبار جهانی است و مبارزه با اسکتبار از اصول خدشه ناپذیر انقلاب اسلامی ایران است .

لطفی اصلی‌ترین وظیفه، سیاست راهبردی و اقدام مستمر در برابر این غول بی شاخ و دم اسکتبار را مقابله دانست و گفت: اقدام رژیم فاسد آل سعود نسبت به دستگیری و اجرای حکم شیخ نمر که از چهره‌های برجسته روحانیون شیعه در عربستان است را محکوم کرد و اعلام کرد که سعودی‌ها باید بدانند که اجرای این حکم پیامدهای سنگینی برای آنها خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در آستانه عملیاتی شدن برجام هم توسط آمریکا و اروپا و هم از سوی ایران هستیم اظهار کرد: نامه مقام معظم رهبری به دولت الزاماتی دارد که باید رعایت شوند و فقط به شعار دادن اکتفا نشود، آنچه که رهبری در این نامه بیان کرده باید مو به مو اجرا شود .

امام جمعه ایلام به گستاخی آمریکایی‌ها در آستانه اجرای برجام اشاره و بیان کرد: در ایران کمتر دیده شده که در برابر گستاخی آمریکایی‌ها پاسخ داده شود، آنها همیشه ادبیات تهدید و تحقیر آمیزی در برابر ایران استفاده می‌کنند که ما این گله‌مندی را از مسئولان داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: اگر این توافق به سرانجام برسد راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که اگر اصول اقتصاد مقاومتی اجرایی می‌شد دیگر شاهد رکود در کشور نبودیم.

وی ادامه داد: آمریکا در عهدشکنی و بدقولی در دنیا معروف بوده و پرچمدار شیطنت است و ائتلاف ضد داعش هم شیطنتی بیش نبود، آمریکا حتی به متحدانش هم از پشت خنجر می‌زند و باید گفت که در کمین برای جبران خسارات شکست‌هایی است که در طول 36 سال گذشته از سوی ایران خورده است، آنها از ما کینه به دل دارند.

امام جمعه ایلام افزود: نامه مقام معظم رهبری آمریکایی‌ها را رسوا کرد لذا مسئولان ما باید مراقب باشند که گول لبخندهای آنها را نخوردند و فراموش نکنند که اگر بر اساس نامه رهبری عمل کنند پیروزی دیگری رقم خواهند زد.

لطفی در خطبه اول نماز جمعه این هفته ایلام عزت حسینی را یکی از شعارهای راهبردی حماسه عاشورا دانست و گفت: عزت واژه‌ای قرآنی است و در آیات متعدد نسبت به این واژه آیات فراوانی وجود دارد.

وی عزت را از آن خداوند دانست و اعلام کرد: خداوند عزیز است و عزیز به معنای شکست ناپذیری است لذا عنوان سرافرازی و گرامی شدن دارد و نباید فراموش کرد که مهم‌ترین عامل در ایجاد عزت و به دست آوردن عزت‌مندی تقواست و خداوند زمانی از بنده راضی می‌شود که آن بنده تقوا داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار