فرمانده نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران:
: فرمانده نیروی انتظامی درباره حادثه قزوین گفت: آنچه رسانه‌ها در این باره منتشر کردند؛ درست نبوده، چرا که در قزوین تنها یک مورد تجاوز به عنف صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۲۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲ 29 October 2015
تابناک بوشهر: سردار حسین اشتری در حاشیه پنجمین دوره آموزشی کوثر پلیس پیشگیری در جمع خبرنگاران درباره اهداف برگزاری این دوره‌‌های آموزشی گفت: هدف از برگزاری این دوره‌ها ارتقای سطح مهارتی و ارتباطی نیروها، بهبود رفتار آنها با ارباب رجوع، استفاده از تجهیزات نوین برای ماموریت و بروزرسانی نیروها است.

به گزارش ایلنا، وی تاکید کرد: آموزش نیروهای پلیس باید به روز باشد و با توجه به نوع ماموریت نیروی انتظامی همه ماموران باید با آموزش جدید آشنا باشند.

وی درباره بهبود وضعیت کلانتری‌ها و به روز شدن تجهیزات آنها نیز گفت: هر سال تجهیزات جدیدی وارد نیروی انتظامی می‌شود به خصوص برای کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها. اگر اعتبارات مورد نیاز نیروی انتظامی از سوی دولت تامین شود، شاهد نوآوری جدیدی در کلانتری‌ها خواهیم بود.

اشتری تاکید کرد: البته با همین تجهیزات هم نگذاشتیم که ماموریت‌ها و مراجعات مردم بر زمین بماند.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با تشریح حادثه قزوین گفت: آنچه رسانه‌ها در این باره منتشر کردند؛ درست نبوده بلکه در قزوین تنها یک مورد تجاوز به عنف صورت گرفته و متهمان این موضوع نیز همگی دستگیر شده‌اند.

اشتری گفت: برخی از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها به اشتباه عنوان کرده بودند که عده‌ای با سلاح سرد به مکانی حمله کرده، تعدادی را به درخت بسته‌اند و به آنها تجاوز کرده‌اند؛ در حالی که مسئله چیز دیگری بود.

وی با اشاره به اینکه درباره این پرونده 3 نفر شاکی وجود دارد، گفت: تمام متهمان مربوط به حادثه قزوین دستگیر و برای رسیدگی به پرونده‌شان به مراجع قضایی تحویل شدند.

فرمانده ناجا درباره بازدید سرزده به کلانتری‌ها گفت: من به شخصه در برخی از استان‌ها به صورت سرزده و برای نظارت به کلانتری‌ها مراجعه می‌کنم و اطلاعات خوبی در زمان حضور سرزده به دست می‌آورم.  نکته اصلی این است که همه کلانتری‌ها و واحدهای ما این آمادگی را دارند که مسئولان به صورت سرزده از آنها بازدید کنند.

 اشتری درباره سفر زائران عتبات عالیات گفت: در ایام اربعین اقدامات مناسبی برای تسهیل سفر افراد انجام شده است. گیت‌های بازرسی در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه افزایش یافته و این گیت‌ها در مهران پنج برابر شده است.

این مقام عالی نیروی انتظامی تاکید کرد: طی رایزنی‌های صورت گرفته با سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر تلاش شده امکانات رفاهی توسط مسئولان افزایش پیدا کند تا خدمت مناسب‌تری به زائران صورت گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی با توصیه‌ای به زائرین عتبات عالیات گفت: لازم است؛ زائران با گذرنامه معتبر برای سفر اقدام کنند.

اشتری درباره ویزای مسافران نیز گفت: هنوز نظر دولت عراق درباره ویزای سفر اعلام نشده، اما در شرایط و قوانین فعلی زائران باید گذرنامه و ویزای معتبر برای سفر به عراق داشته باشند.

وی همچنین درباره نظارت پلیس بر فضای مجازی نیز گفت: اقدامات ما در فضاهای مجازی براساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی و کمیسیون تشخیص مصادیق مجرمانه است. هرچه شورا اعلام کند ما عمل می‌کنیم.

اشتری همچنین درباره وضعیت آلودگی هوا و اقدامات پلیس و همکاری‌های انجام شده برای کاهش آلودگی هوا گفت: ما هر تلاشی که بتوانیم برای کاهش آلودگی هوا و تسهیل رفت‌وآمد مردم انجام می‌دهیم و خوشبختانه با رایزنی‌هایی که با شهرداری تهران انجام شده، اقدامات مناسبی در دست انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار