مدیرکل حفاظت محیط زیست قم:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: امروز همه مسئولان و دستگاه های اجرایی باید برای تحقق فرمایشات و منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه محیط زیست تلاش کنند و اهتمام ویژه ای داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۹۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ 28 October 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رحمان دانیالی در جلسه ستاد پیگیری بیانات رهبر فرزانه انقلاب در حوزه محیط زیست در سخنانی اظهار داشت: فرمایشات ارزشمند معظم له در خصوص حفاظت از محیط زیست و عناصر اساسی حیات و اکوسیستم های طبیعی، به نوعی اتمام حجت با مدیران و مسئولان ذیربط بود و امروز همه باید در جهت تحقق رهنمودها و منویات ایشان تلاش کنند.

وی بر ضرورت سرلوحه قراردادن فرمایشات رهبر معظم انقلاب و عملیاتی ساختن آنها تاکید کرد و گفت: باید با همدلی و هماهنگی همه مسئولان، کارشناسان و صاحب نظران و با تاکید بر برنامه محوری و اعمال مدیریت پیشگیرانه، راهکارهای مناسب در جهت تحقق فرمایشات رهبری ارایه و با پیگیری جدی اقدامات، زمینه ارتقاء مولفه ها و شاخص های زیست محیطی و رشد و بالندگی در این عرصه را فراهم بیاوریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به معضلات و چالش های متعدد زیست محیطی در استان، جایگاه ویژه علمی، سیاسی و فرهنگی قم را مورد توجه قرار داد و افزود: حفظ محیط زیست یک وظیفه حاکمیتی است و در این جهت تهیه سند ملی محیط زیست کشور در دستور کار جدی قرار گرفته و در این راستا باید راهبردها و برنامه های کوتاه و میان مدت مطابق با سند آمایش سرزمین مورد بازنگری قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تشکیل کارگروه برنامه ریزی آمایش و کارگروه های موضوعی فرابخشی محیط زیست با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: تمامی نهادهای دولتی و شرکت های طرف قرارداد باید ملزم به ارایه پیوست زیست محیطی برای طرحهای توسعه ای و زیربنایی باشند و حتی اثرات فرامنطقه ای این طرح ها و برنامه ها را نیز به صورت جامع و کامل مورد بررسی قرار دهند.

دانیالی همچنین بر ضرورت پیشگیری از گسترش بی رویه محدوده و حریم شهر قم به منظور ممانعت از تغییر کاربری اراضی و اختصاص عرصه برای جنگل کاری و ایجاد کمربند سبز تاکید کرد و گفت: باید از هرگونه ساخت و ساز در خارج از محدوده طرح تفصیلی شهری و طرح های هادی روستایی ممانعت بعمل آورد و کاربری اراضی باغی در داخل محدوده شهر قم حفظ شود.

وی در پایان با بیان اینکه گسترش آموزش ها، افزایش حساسیت عمومی، تعمیق فرهنگ زیست محیطی در جامعه و ایجاد ساز و کار مناسب برای مشارکت حداکثری مردم در حفظ و حراست از محیط زیست باید با جدیت پیگیری شود، ابراز امیدواری کرد: با همکاری و هم افزایی مردم و مسئولان بتوانیم در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و تامین محیط زیست سالم و پایدار در استان و در کشورمان گام های مثبت و موثری برداریم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز 17 اسفندماه سال 93 در دیدار جمعی از مسئولان و فعالان محیط زیست کشور، رهنمودهای ارزنده و بسیار مهمی را در خصوص حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی بیان داشتند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار