عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس گفت: در کمیسیون برجام و کمیسیون امنیت ملی، آمارهایی داشتیم که مشخص می‌کرد 85 درصد مردم با برجام موافق و 15 درصد مخالفان و بی‌نظرها هستند.
کد خبر: ۱۱۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶ 28 October 2015
تابناک بوشهر: عباسعلی منصوری‌آرانی، نماینده مردم کاشان در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار آنا، درباره رویکرد مخالفان درخصوص برجام و ادامه مخالفت‌ها با آن با وجود تأیید مقام معظم رهبری و اینکه می‌خواهند این تصور را در جامعه القا کنند که برجام به رهبری تحمیل شده است، اظهار کرد: انتقاد یا مخالفت با مسئله‌ای در کشور ایرادی ندارد. حتی بعد از تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان هم می‌توان با قانونی مخالف بود، مخالفان حتی بعد از نامه رهبری هم می‌توانند مخالف قانون برجام باشند، ما در قانون نداریم که کسی نمی‌تواند مخالفت کند.

وی در این حال افزود: اما نظم و قوانین نباید از بین برود، یک وقتی شما قانونی را قبول ندارید ولی مجری هستید، زمانی قانونی را قبول ندارید ولی مجری هم نیستید. ما می‌توانیم قانونی را قبول نداشته باشیم ولی نمی‌توانیم قانون را اجرا نکنیم. ما موظفیم هم به لحاظ عقل سیاسی و اجتماعی و هم نظم اجتماعی، به قانون پایبند باشیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: این گروه تا جایی که مخالف با برجام باشند ایرادی ندارد؛ اما مجاز به توهین و تخریب و شبهه‌افکنی نیستند، اگر این روند به وزرشگاه‌ها و دانشگاه‌ها تسری پیدا کند آن وقت دیگر نمی‌توان کاری کرد. اگر 85 درصد ورود پیدا کنند دیگر کنترل آن سخت است، بنابراین آنها اگر به منافع ملی می‌اندیشند نباید چنین کاری را انجام دهند.

منصوری‌آرانی درباره کارشکنی‌های مخالفان برجام تأکید کرد: مسئولان باید این قضیه را جمع کنند چراکه اگر این کار را نکنند بعدا نمی‌توانند موضوع را مدیریت کنند، اگر قرار باشد آن دوقطبی در جامعه اعم از در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها شکل بگیرد دیگر جمع کردنش خیلی سخت است. باید از این به بعد به دولت کمک کنیم تا مشکلات برطرف شود.

وی ادامه داد: ما همگی باید به رهبری اعتماد داشته باشیم به سخنانشان گوش کنیم، نه اینکه تا جایی که سخنان ایشان منافع گروه ما را تأمین می‌کند حمایت کنیم از جایی که در منافع ما نیست دیگری سخنی به میان نیاوریم. این در مسیر منافع ملی نیست، افرادی که چنین می‌کنند بلوغ و عقل سیاسی ندارند.

نماینده مردم کاشان در مجلس در ادامه گفت: وقتی می‌گوییم فصل‌الخطاب، رهبری است یعنی اینکه به همه چیز با وجود ایشان خاتمه داده می‌شود. تا قبل از پیام ایشان و قبل از مجلس و شورای نگهبان اشکالی نداشت هر کس اعتقادی داشت ولی وقتی می‌گوییم فصل‌الخطاب یعنی همه چیز تمام شده است. این مخالفت دیگر مخالفت با آقای لاریجانی نیست، ساز مخالف با موافقان برجام نیست این دیگر ساز مخالف با فصل‌الخطاب بودن رهبری است. اینجا دیگر شرایط عوض می‌شود، ما باید تعریف خاصی در این قضیه داشته باشیم.

منصوری‌آرانی افزود: هیچ جامعه‌ای با شکاف و تفرقه به سعادت نمی‌رسد بلکه جامعه‌ای خوب است که سلایق مختلف در آن باشد، اگر بلوغ سیاسی وجود داشته باشد اینگونه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اینها موفق نمی‌شوند. ممکن است که به طور موقت موانعی ایجاد کنند در طول 35 سال گذشته از این موارد دیده‌ایم اما حرکت عمومی جامعه را نمی‌توانند متوقف کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار