مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی با حضور نمایندگانی از سراسر کشور و کشورهای تاجیکستان و ازبکستان در همدان برپا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵ 28 October 2015
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی با حضور نمایندگانی از سراسر کشور و کشورهای تاجیکستان و ازبکستان در همدان برپا می‌شود.

به گزارش تسنیم،ریحان سروش مقدم درسومین ستادهماهنگی برگزاری همایش بین‌المللی میرسیدعلی همدانی اظهار داشت: به مناسبت این همایش نمایشگاه بزرگ صنایع دستی با حضور نمایندگانی از سراسر استان‌های کشور و شرکت‌کنندگان تاجیکستانی و دو شهر سمرقند و بخارای ازبکستان در همدان دایر می‌شود.

سروش مقدم بیان کرد: این نمایشگاه از 18 الی 20 آبان ماه جاری با هماهنگی با وزارت خارجه در همدان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در این نمایشگاه 140 غرفه از استان‌های مختلف کشور، 10 غرفه از تاجیکستان و 10 غرفه از نمایندگان ازبکستان شرکت می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: همچنین به مناسبت برگزاری این همایش، آئین‌های تاجیکی، باباطاهر خوانی، برگزاری تورهای گردشگری و سایر برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است.

پارک نواری بلوار ارم همدان به نام میرسیدعلی همدانی افتتاح می‌شود

نماینده شهرداری همدان نیز در این جلسه پارک نواری بلوار ارم همدان به نام میرسیدعلی همدانی خبر داد و افزود: در این مراسم که با حضور میهمانان همایش برگزار می‌شود، از تندیس میرسید علی همدانی نیز در این پارک رونمایی می‌شود.

شیری عنوان کرد: این آئین قبل از آغاز همایش در روز 20 آبان ماه پیش‌بینی شده است که بعد از این آئین از پیکره تندیس رونمایی و پارک افتتاح می‌شود.

وی افزود: فضاسازی سطح شهر و برگزاری ضیافت شام به ریا میهمانان از دیگر برنامه‌های اجرایی توسط شهرداری همدان است.

میرسید علی همدانی، عارف و عالم برجسته قرن هشتم در همدان به دنیا آمد، وی یکی از نوابغ و شخصیت‌های طراز اول ایرانی است که با سفر به شبه قاره هند و پاکستان، ماورالنهر، شام و بلاد عربی به فعالیت‌های گوناگون دینی و فرهنگی پرداخت به‌طوری که رواج و گسترش دین مبین اسلام و زبان ادبیات فارسی در میان مردم «کشمیر»، مرهون سعی و تلاش وی است.

به گزارش تسنیم، همایش بین المللی میرسیدعلی همدانی 20 و 21 آبان ماه جاری به میزبانی همدان و با حضور شخصیت‌های برجسته علمی- فرهنگی و روحانیت برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار