وزیر بهداشت در جریان سفر 2 روزه اش به استان فارس بیان کرد:18هزار پرستار بازنشسته و عدم مجوز برای جایگزینی آن ها/بیمه ها،مشکل بزرگ طرح پزشک خانواده اند/تأکید بر تسریع ساخت بیمارستان استهبان/30 میلیارد اعتبار برای داراب
کد خبر: ۱۱۸۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱ 27 October 2015
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشور با هدف بررسی دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در خلال سفری 2 روزه به استان فارس از شهرستان های فسا ، زرین دشت ، داراب ، استهبان و نی ریز بازدید کرد.

به گزارش تابناک فارس:وزیر بهداشت که کلنگ زنی های بی پشتوانه دولت قبل را باعث ایجاد توقع در مردم دانست،از نزدیک در جریان مشکلات حوزه سلامت این شهرستان های مذکور قرار گرفت.

30 میلیارد اعتبار برای داراب

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از مراکز درمانی شهرستان داراب گفت: 20 میلیارد ریال برای ساخت بیمارستان امام علی و 10 میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز بیمارستان امام حسن مجتبی در داراب اختصاص می یابد.

تأکید بر تسریع ساخت بیمارستان استهبان
سید حسن قاضی زاده هاشمی در جمع نمازگزاران استهبان در مسجد جامع این شهرستان با آرزوی قبولی سوگواری های مردم استهبان، اظهار کرد: با اتمام ساخت بیمارستان جدید استهبان، کار تجهیز این بیمارستان با جدیت پیگیری می شود تا هر چه سریع تر به مرحله بهره برداری برسد.
وزیر بهداشت همچنین از مرکز بهداشتی درمانی ایج استهبان بازدید کرد.
کیفیت اجرای برنامه های تحول نظام سلامت در این مرکز از نگاه وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بررسی و توصیه های لازم در این باره از سوی دکتر هاشمی  به دست اندرکاران مرکز ارائه شد.
همچنین دکتر هاشمی در این دیدار با کارکنان و نیز مراجعه کنندگان به مرکز بهداشتی درمانی ایج گفت و گو کرد و از نزدیک در جریان مسایل آنان قرار گرفت.

18 هزار پرستار بازنشسته و عدم مجوز برای جایگزینی آن ها/بیمه ها،مشکل بزرگ طرح پزشک خانواده اند

سید حسن قاضی زاده هاشمی در جمع کارکنان علوم پزشکی شهرستان فسا گفت: در دوسال گذشته 18 هزار پرستار در کشور بازنشسته شده اند اما مجوزی برای استخدام نیروهای جدید داده نشده است.
 هاشمی با اشاره به اینکه یک مشکل بزرگ برای اجرای پزشک خانواده اختلاف نظر در مورد بیمه‌هاست، گفت: قطعا وزارت بهداشت بیمه سلامت روستاییان را به شکل گذشته قبول ندارد، وقتی بیمه سلامت ایرانیان با پوشش بیشتر بدون نیاز به سبک قدیمی ارجاع وجود دارد باید بیمه سلامت ایرانیان نیز با همان امتیازات برای روستاییان وجود داشته باشد.
وزیر بهداشت با تاکید بر این که مراجعه به متخصص باید آزاد باشد، عنوان کرد: در این مورد نیز بیمه ها باید این روند را بپذیرند که تا کنون نپذیرفته‌اند.
وی گفت: در مورد پزشک خانواده از روز اول که شروع شد باید از تجربه بین المللی استفاده می شد که آن هم زائیده فکر ما نیست و لذا اگر بخواهیم به بهداشت توجه کنیم و هزینه ها را کاهش دهیم راهی جز نظام ارجاع نیست و پزشک خانواده نیست.
وی گفت: یکی از مهمترین اشکالات از نظر ساختاری هست، شبکه ارجاع ناقص است و به تعداد کافی بیمارستان وپزشک متخصص نداریم که این مشکلات با اندک همت وشجاعتی حل می شود.وی اظهارداشت:در مورد پزشک ما نباید کمبود پزشک داشته باشیم که اگر هست روسای دانشگاههای ماباید پی گیری و رفع کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار