قائم مقام مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: بر اساس غربالگری صورت گرفته حدود سه درصد از کودکان سه تا شش سال در این استان دچار اختلالات بینایی هستند.
کد خبر: ۱۱۸۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴ 27 October 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان، غلامحسین رنجبر پیش از ظهر امروز در آئین بیستمین سال اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم با بیان اینکه این طرح برای کودکان سه تا شش سال اجرا می‌شود، اظهار داشت: در سال گذشته تعداد 57 هزار و 800 کودک تحت غربالگری بینایی قرار گرفتند که از این تعداد 2 هزار و 982 کودک به مرحله معاینه تخصصی بینایی‌سنجی ارجاع شدند و در سطح سوم براساس معاینات انجام شده، تعداد هزار و 727 کودک مبتلا به انواع اختلالات بینایی شناسایی شدند که از این تعداد 234 نفر دارای اختلال تنبلی چشم بودند.
 
وی ادامه داد: تشخیص و درمان به هنگام اختلال تنبلی چشم در 234 کودک و در نتیجه پیشگیری از نابینایی و کم‌بینایی این عزیزان در بزرگسالی را دستاورد اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سال 93 عنوان کرد و افزود: اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم هر ساله با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش استان، همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود و در سه سطح معاینه، تشخیص و درمان انجام می‌گیرد.
 
این مسئول تصریح کرد: در این برنامه پس از معاینات اولیه صورت گرفته با کمک تابلوی E و همچنین استفاده از دستگاه‌های پرتابل، کودکانی که در این برنامه مشکوک تشخیص داده شوند به بینایی‌سنج و چشم‌پزشک معرفی می‌شوند که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده خانواده‌های نیازمند از پرداخت هزینه در سه سطح معاف هستند.
 
رنجبر، تعداد پایگاه‌های ثابت و سیار در هرمزگان را هزار و 294 پایگاه عنوان کرد و گفت: این برنامه در سال‌جاری توسط هزار و 41 نفر از مربیان، بهورزان و معلمان آموزش دیده در مهدهای کودک، خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سیار و دائم سنجش بینایی و مدارس دارای مقطع پیش دبستانی در سراسر استان اجرا خواهد شد.
 
وی از معاینه تعداد 693 هزار و 398 کودک در طول بیست سال اجرای طرح در استان خبر داد و متذکر شد: در این آمار، هر کودک سه بار مورد معاینه قرار گرفته و در آمار لحاظ شده است.
 
مشاور و قائم مقام مدیر کل بهزیستی هرمزگان با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای گسترده این طرح خواستار همراهی دستگاه‌های اجرایی استان و خانواده‌ها در اجرای هر چه بهتر و پوشش حداکثری طرح به خصوص در مناطق محروم و کم‌برخوردار و روستاها شد.
 
به گزارش فارس، آیین بیستمین سال اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در مهد کودک مداد رنگی و با حضور محمودزاده مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان، احمدی معاون فرماندار بندرعباس، رنجبر مشاور و قائم مقام مدیر کل بهزیستی هرمزگان و معاونان و مسئولان بهزیستی، مرکز بهداشت و درمان و آموزش و پرورش استان برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار