رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران بعد از قرائت گزارش معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری در صحن علنی شورا گفت: شهرداری تهران برنامه جامعی برای ساماندهی محله هرندی ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲ 27 October 2015
علیرضا دبیر در دویستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه سنگ بزرگ نشانه نزدن است؛گفت: با اهدافی که در این گزارش ارائه شد ، کاری در محله هرندی انجام نمی شود.

وی اضافه کرد: این کار تک بعدی نیست و امکان ندارد تا زمانی که سازمان های بهزیستی؛ رفاه؛ ناجا و حتی ثبت احوال در این کار مشارکت نکنند تحولی در هرندی اتفاق بیافتد.

دبیر با اشاره به چند وجهی بودن مشکلات هرندی بیان داشت: بعضی از کودکان کار در این محله حتی شناسنامه ندارند و شهردار تهران به تنهایی نمی تواند با انجام کارهای پراکنده این معضل را حل کند.
به گفته رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران یکی دیگر از مشکلات ساماندهی محله هرندی نبودن مدیریت واحد در این پروژه است. وی در این باره تصریح کرد: معاون شهرسازی و معاون خدمات شهری و …  هر کدام به طور پراکنده کارهایی را انجام می دهند در حالی که یک نفر باید متولی کل کار باشد و تصمیم گیری کند.  

دبیر با تاکید بر اینکه این موضوع نه درباره یک محله بلکه درباره سرنوشت انسان ها است؛ اظهار داشت: من درباره رنگ پلاک ها و همه اقداماتی که شهرداری در خصوص جمع کردن سازمان های مردم نهاد انجام داده اطلاع دارم و می دانم شما هنوز برنامه جامعی ندارید.

وی افزود: البته در دو هفته گذشته برای ارائه این گزارش روی این برنامه خیلی کار کرده اید اما در این گزارش تنها اهداف بیان شد و هیچ برنامه جامعی بیان نشد.  

دبیر از هشت عضو کمیسیون فرهنگی خواست گزارش عملکرد قرارگاه امام رضا(ع) و اقدامات انجام شده در این محله را در صحن شورا ارائه دهند.  

وی همچنین با اشاره به اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی این پروژه در تبصره های بودجه از هیات رییسه شورا خواست در صحن علنی هفته آینده فرصتی برای ارائه گزارش در خصوص عملکرد شهرداری تهران در تبصره های بودجه اختصاص دهند.  

به گفته دبیر عملکرد شهرداری در تبصره های بودجه سال ۹۴ مطلوب نیست.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار