معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد:
معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بودجه بخش فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 93 حدود 9 میلیارد تومان بوده و این مبلغ برای امسال 15 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که امیدواریم این مقدار بودجه محقق شود.
کد خبر: ۱۱۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶ 27 October 2015
محسن تفقدی در نشست خبری معاونت فناوری و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در محل این دانشگاه برگزار شد از صعود دو پله‌ای رتبه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی در کشور خبر داد و اظهار کرد: بر اساس رتبه‌بندی‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از پنج دانشگاه برتر کشور به شمار می‌رود که با پشت سر گذاشتن دانشگاه‌های اصفهان و شیراز در سال 93 در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه نخست پژوهشی کشوری قرار دارد، به برخی از رتبه‌های کسب شده دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سایر زمینه‌ها اشاره و بیان کرد: رتبه نخست کشور در شاخص همکاری‌های بین‌المللی، رتبه سوم کشور در چاپ مقالات علمی و مجله‌های معتبر جهان و رتبه سوم کشور در تعداد مقالات به تناسب اعضای هیئت علمی را کسب کرده است.

معاون فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با یادآور شدن اینکه برای رسیدن به مرجعیت علمی که مورد تأکیدات رهبر معظم انقلاب بوده است باید به رتبه‌بندی و رنکینگ‌های جهانی برای حوزه فناوری و پژوهش توجه داشت، اظهار کرد: شاخص‌هایی همچون نسبت مقالات به اعضای هیئت‌های علمی، تعاملات و جوایز بین‌المللی، تعداد دانشجویان خارجی و میزان همکاری‌های بین‌المللی از جمله این شاخص‌ها محسوب می‌شود.

معاون پژوهش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به جایگاه تولید علمی ایران در جهان تصریح کرد: در حال حاضر و براساس آخرین گزارشات ایران در جهان از نظر بحث تولید علم در جایگاه هفدهم قرار دارد و با پشت سرگذراندن کشورهای منطقه همچون ترکیه، موفق به کسب رتبه نخست در حوزه تولید علم و نشر مقالات شده است.

تفقدی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای تثبیت جایگاه خود و یا ارتقا آن نیازمند سیاست و برنامه‌ریزی است، افزود: تشکیل زیرساخت‌ها به عنوان نخستین پله در بحث تولید علمی مطرح است که متأسفانه خیرین سلامت برخلاف برخی استان‌های کشور، هزینه‌ای را برای حوزه فناوری و پژوهش اختصاص نداده‌اند.

وی فناوری را پله دوم در بحث تولید علمی معرفی و بیان کرد: بودجه بخش فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 93 حدود 9 میلیارد تومان بوده و این مبلغ برای امسال 15 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که امیدواریم این مقدار بودجه محقق شود.

معاون پژوهش دانشگاه علوم پزشکی مشهد توسعه را نیازمند پژوهش دانست و تصریح کرد: سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی هرگز از هشت دهم فراتر نرفته و این در حالی که فقط 1.5 درصد از بودجه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بحث پژوهش اختصاص دارد که این کافی نبوده و باید افزایش یابد، از طرفی سهمی از بسته‌های طرح تحول سلامت که قرار بود به حوزه پژوهش اختصاص یابد که تاکنون محقق نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار