همشهری قم در یادداشتی با عنوان زورآزمایی دایی و جلالی در دستگردی به قلم جعفر عابدی به وضعیت دو تیم صبا و سایپا، در آستانه دیدار روز سه شنبه این دو تیم پرداخته است.
کد خبر: ۱۱۸۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴ 26 October 2015
به گزارش تابناک قم، در این یادداشت می خوانیم: لیگ بر‌تر فوتبال روز سه‌شنبه ۵ آبان هفته دهم خود را پشت سر خواهد گذاشت و شاگردان علی دایی در تیم صبای قم که در مسیر  پیروزی گام بر می‌دارند به دنبال کسب ۳ امتیاز از مصافی خارج از خانه هستند.

علی دایی در نشست خبری پس از پایان دیدار تیمش برابر فولاد خوزستان به آمادگی صبا برای کسب ۳ امتیاز دیدار برابر سایپا اشاره کرده و صبا را تیمی در حال رشد دانست که می‌تواند در آینده به رده‌های بالا‌تر جدول نیز برسد.

صبا در حال حاضر تیم رده پنجم جدول رده بندی است و می‌تواند تحت شرایط خاصی حتی هفته دهم را با حضور در رده دوم جدول رده بندی به پایان برسد اما صبا در صورت پیروزی بر سایپا احتمالا یک یا دو پله در جدول صعود خواهد داشت و به رده چهارم یا سوم می‌رسد.

صعود به جمع مدعیان، عامل محرکی برای صبا است تا در بازی با سایپا به پیروزی فکر کند حتی اگر این بازی در خانه حریف انجام شود و حریف صبا تیم زخم خورده‌ای چون سایپا باشد.

صبا در ۳ بازی خانگی اخیر خود ۹ امتیاز جمع آوری کرده و به لطف کسب ۵ تساوی از ۵ بازی دیگر خود و البته شکست برابر راه آهن در تهران با ۱۴ امتیاز در رده پنجم جدول قرار گرفته است.

اختلاف ناچیز امتیازات در جدول رده‌بندی برای صبا‌‌ همان طور که یک امتیاز محسوب می‌شود یک چالش نیز هست زیرا با کسب یکی دو نتیجه خوب می‌توان به جمع مدعیان رسید و در مقابل، ناکامی در یکی دو بازی می‌تواند هر تیمی از جمله صبا را با سقوطی آزاد روبه‌رو کند.

صبا تا صدر جدول رده بندی که متعلق به استقلال ۱۸ امتیازی است تنها ۴ امتیاز فاصله دارد و در شرایطی خوشبینانه می‌توان امیدوار به کاهش این فاصله در ۶ هفته باقی مانده تا پایان نیم فصل و حضور صبا در جمع مدعیان قهرمانی بود.

صبا در بازی با فولاد خوزستان تیمی توانمند و رو به جلو نشان داد که غیبت قاسم دهنوی و هاشم بیگ‌زاده و البته خروج رضا حقیقی روی آن اثری نگذاشته بود. در صورت بازگشت محرومان و مصدومان صبا به ترکیب این تیم و جذب چند مهره موثر و کارآمد به ویژه در بخش تهاجمی صبا توانایی درخششی بیش از این را در لیگ بر‌تر دارد.

آن‌ها روز سه شنبه در حالی برابر یاران جواد نکونام قرار می‌گیرند که سایپا همیشه در خانه خود تیم قدرتمندی نشان داده است و پس از شکست ناامیدکننده برابر تراکتورسازی به دنبال جبران مافات است. 

برتری صبا از  بعد روانی نیز این تیم را در موقعیت مناسبی برای تداوم موفقیت‌های خود قرار می‌دهد و می‌تواند سبب افزایش اعتماد به نفس بازیکنان صبا شود.

صبا در لیگ پانزدهم هرگز در مسابقات خارج از خانه خود پیروز نشده و طلسم دوری صبا از پیروزی در خانه حریف نیز می‌تواند در نبرد سه شنبه دستگردی بشکند. البته اگر یاران جواد نکونام اجازه عرض اندام به بازیکنان صبا را بدهند.

صبا در بازی روز سه شنبه خود بدون قاسم دهنوی که محروم است و هاشم بیگ‌زاده مصدوم به میدان می‌رود و وضعیت فیلیپه ماچادو و میلاد فراهانی نیز برای حضور در این مسابقه نامشخص است. بعید به نظر می‌رسد دایی به ترکیب تیمش که فولاد را در قم زمین‌گیر کرد دست بزند و احتمالا صبا با ترکیبی مشابه برابر سایپا صف آرایی خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار