رئیس کمیته فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه نمی‌توان از اهمیت هوشمندسازی چشم‌پوشی کرد، گفت: تمام دستگاه‌هایی که در مدیریت شهر دخیل هستند باید در این راستا گام بردارند.
کد خبر: ۱۱۷۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶ 25 October 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس کمال‌زاده با اشاره به اهمیت هوشمند سازی شهر گفت: تمام تلاش کمیته فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر قم این است تا در راستای هوشمندسازی شهر گام بردارد.

وی افزود: هوشمند سازی حمل و نقل یکی از اقدامات در این زمینه است و تا کنون توانسته‌ایم کارهای خوبی در راستای هوشمندسازی حمل و نقل انجام دهیم و شاهد بازخورد و نتیجه مثبت آن نیز بوده‌ایم.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه هوشمند سازی شهر سرعت انجام فعالیت‌های روزمره را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: به طور مثال وقتی برای کنترل ترافیک دوربین نصب می‌شود اعمال قانون با سرعت هرچه بیشتر صورت می گیرد و شهروندان نیز برای رعایت قانون اهتمام می‌ورزند.

کمال‌زاده با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای هوشمندسازی حمل و نقل در قم، ابراز کرد: در زمینه حمل و نقل هوشمند چراغ‌ها و دوربین‌های هوشمند مانیتورینگ می‌شود و در صورت بروز حادثه مسئولان به سرعت متوجه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه نصب جی‌پی‌اس در تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها به حمل و نقل هوشمند کمک می‌کند تصریح کرد: در بحث حمل و نقل هوشمند باید تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و سرویس مدارس جی‌پی‌اس داشته باشند تا بتوان مسیر پیش‌رو را دید و بر اساس آن مقصد را شناسایی کرد.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه نمی‌توان از اهمیت هوشمندسازی چشم‌پوشی کرد، اظهار داشت: تمام دستگاه‌هایی که در مدیریت شهر دخیل هستند باید در این راستا گام بردارند تا بتوان شهر را به سمت هوشمندسازی پیش برد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار