کد خبر: ۱۱۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲ 25 October 2015
تابناک گیلان: رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از دریافت 4هزار و 190 مورد گزارش مردمی مربوط به بخش کالا و خدمات در ستاد 124 این سازمان خبر داد و گفت: با بررسی‌ این شکایت‌ها بیش از نیمی متخلفان شناسایی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد درویش‌کردار پیش از ظهر امروز در نشست بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به وضعیت رسیدگی به شکایات مردمی درباره وضعیت کالا و خدمات استان اظهار کرد: در نیمه نخست امسال 4 هزار و 190 مورد شکایت مردمی از ستاد 124 سازمان دریافت شد.

وی دریافت بیش از 3 هزار و 300 مورد از این گزارش‌ها را مربوط به بخش کالایی عنوان کرد و گفت: بیش از 860 مورد گزارش مربوط به بخش خدمات بود که با بررسی‌های انجام شده از 3 هزار و 871 مورد از این شکایات، بیش از نیمی آنها متخلف شناخته شدند.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان یکی از مهم‌ترین شیوه‌های نظارت بر بازار کالا و خدمات را فعالیت ناظران افتخاری در بازار و مراکز خدمات‌دهی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه دیگر گزارش‌های مردمی نیز در دست بررسی قرار دارد، ادامه داد: در مدت مذکور 722 مورد شکوائیه مردمی به صورت حضوری به ستاد خبری اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان رسیده و مورد بازرسی قرار گرفته است.

درویش‌کردار عمده‌ترین گزارش‌های مردمی را در بخش کالایی مربوط به عرضه نان و پوشاک، میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به حمل و نقل مسافر، رستوران‌ها، نمایشگاه‌های فروش خودرو و مشاوران املاک ذکر کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه بیشترین تخلفات مربوط به گرانفروشی، عدم درج قیمت، کم‌فروشی و تقلب بوده است، از نظارت مستمر بازرسان سازمان مذکور بر بازار کالا و خدمات و مراکز اقتصادی خبر داد.

این مسئول با بیان اینکه در نیمه نخست امسال بالغ بر 188 هزار مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی استان مورد بازرسی قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: در این بازرسی‌ها تخلف بیش از 8 هزار واحد محرز و پرونده تخلف آنها برای سیر مراحل قانونی به شعب تعزیرات حکومتی و یا هیئت‌های رسیدگی به تخلفات صنفی استان ارسال شده است.

وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف مانند گرانفروشی، عدم درج قیمت روی کالا، کم‌فروشی و تقلب، عدم صدور فاکتور فروش، فروش اجباری و ... گزارش‌های خود را به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان و یا سامانه 124 اطلاع دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار