درحالیکه عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی چندی پیش افشا کرد که در موضوع میزان فقط 1350 میلیارد تومان از سپرده های مردم در تصرف 17 نفر قرار دارد و فقط 125 میلیارد تومان آن مربوط به بدهی یکی از مقامات سابق قوه قضائیه است بالاخره یکی از بزرگترین بدهکاران میزان در شب تاسوعا بازداشت شد.
کد خبر: ۱۱۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱ 24 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، م.ج.ف که دارای معوقه بانکی 1000 میلیارد ریالی به موسسه منحله میزان از سالیان گذشته است و اقدامات متعدد قضایی در چند سال گذشته علیه او در دست اجرا قرار گرفته ، بالاخره شب تاسوعا بازداشت شد به طوریکه میرزایی مسئول امور حقوقی موسسه میزان نیز در گفت و گو با «انتخاب» خبر مذکور را تایید کرد.

این بدهکار بزرگ با پوشش امور خیریه و سوء استفاده از مجالس سیدالشهدا در شهرهای مختلف بخصوص در شهر اصفهان (مثل وقف یکی از حسینه های مطرح اصفهان) در پی کسب وجهه بود و با رانت حاصله موفق به کسب تسهیلات کلان و تاخیر چندین ساله شده است .

با این حال به نظر می رسد این فرد به دلیل قداست و اهمیت مجالس سید الشهدا(ع) و با عنایت معصومین (ص) ،  ساعت 11 شب قبل از تاسوعای حسینی و در پایان مراسمی که پیش از دهها هزار نفر در حسینیه اصفهان برپا کرده بود، دستگیر شده است.

شنیده ها حاکی از آن است که تلاش زیادی از سوی این فرد برای تحت فشار قرار دادن مسئولان کشور و حتی مدیران موسسه «میزان» جهت آزادی و مهلت گرفتن مجدد، شروع شده است.

قابل ذکر است، از این فرد به عنوان یکی از بزرگترین بدهکار موسسه منحله میزان بعد از پدیده یاد شده است درحالیکه مسوولان موسسه میزان، تسهیلات 300میلیارد تومانی به پدیده را با درخواست شرکت پدیده شاندیز به ازای دریافت وثیقه ای به میزان سه برابر ارزش وام که شامل بهترین ساختمان های پدیده در مشهد بود را به این شرکت پرداخت کرده بودند.

شرکت پدیده شاندیز نیز متعهد شده بود این میزان تسهیلات را با احتساب سود به میزان 420 میلیارد تومان به موسسه میزان بازپرداخت کند که این شرکت براساس تعهدات یادشده از زمان پرداخت تسهیلات تا هنگام بحرانی شدن شرایط حدود 120 میلیارد تومان اقساط را پرداخت کرده و بنابراین گویا شرکت پدیده شاندیز تاکنون تمام سود متعلق به این تسهیلات را به میزان پرداخت کرده و هم اکنون اصل تسهیلات یعنی همان 300 میلیارد تومان باقی مانده است.

شایان ذکر است پیش از این دکتر محمد دهقان، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفته بود که در موضوع میزان فقط 1350 میلیارد تومان از سپرده های مردم در تصرف 17 نفر قرار دارد و فقط 125 میلیارد تومان آن مربوط به بدهی یکی از مقامات سابق قوه قضائیه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار