همزمان با تاسوعای حسینی ، شهرستان های جنوب شرق استان تهران یکپارچه غرق در عزا و ماتم است ومردم داغدار ، در سوگ امام حسین (ع) به عزاداری می پردازند.
کد خبر: ۱۱۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ 23 October 2015
مردم شهرستان های ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک از صبح جمعه با حضور در مساجد و حسینیه ها، پس از خواندن زیارت عاشورا و دعای ندبه ، با مرثیه خوانی و عزاداری به خیابانهای شهر آمده و با حرکت در مسیرهای منتهی به آستان مقدس امامزادگان مدفون در این شهرستان ها به سینه زنی و زنجیر زنی پرداختند.
 
هیأت های سینه زنی و زنجیر زنی در خیابان های شهرها و روستاها به راه افتادند تا خود را برای عزاداری سید و سالار شهیدان به مزار امامزادگان مدفون در شهرستان ها برسانند. 
 
امامزاده طاهر و مطهر خیرآباد، امامزاده حسین رضا (ع) و سیدفتح الله ورامین ، امامزاده ابراهیم (ع) و امامزاده بی بی زبیده قرچک و امامزاده جعفر(ع) محل تجمع بسیاری از هیأت های عزاداری در شهرستانهای جنوب شرق استان تهران می باشد.
 
خیابانهای ورامین از ابتدای روز مملو از جمعیت عاشقی است که فریاد عزا و ماتم سر داده اند و کوچک و بزرگ، زن و مرد در عزای عزیز دل پیامبر اسلام بر سر و سینه می زنند.
 
هیات های عزاداری در ورامین در صفوفی منظم به سمت گلزار شهدای سید فتح الله ، گلزار شهدای حسین رضا و امامزاده سکینه بانو در حرکت می باشند تا مراسم اربعین را در این مکان های مقدس برپا نمایند. 
 
در شهرستان مقدس پیشوا مدفن امامزاده جعفر (ع) نیز زائران و مجاوران با حضور در صحن با صفای امامزاده جعفر (ع) به عزاداری پرداختند.
 
بیش از یکصد هیأت عزاداری از ابتدای میدان شهید چمران و به فاصله دو کیلومتری حرم مطهر در صفوفی منظم آماده اند تا با حضور در صحن مطهر امامزاده جعفر (ع) این مصیبت عظما را خدمت ایشان و امام زمان (عج) تسلیت عرض نمایند.
 
در شهرستان قرچک نیز هیات های عزاداری با حرکت به سمت مزار امامزاده بی بی زبیده به عزاداری و سینه زنی می پردازند. 
 
امامزاده ابراهیم (ع) روستای ولی آباد نیز پذیرای خیل عظیم عزادارانی است که هر کدام در قالب هیأت های مذهبی و با سنت های ویژه به سر و سینه می زنند و در غم شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اقامه عزا می نمایند .
 
دسته های عزاداری با راه انداختن کاروان های شتر و کجاوه به یاد کجاوه زینب (س) و کاروان حسینی یاد آن ایام سراسر غم و اندوه را گرامی می دارند.
 
بسیاری از عاشقان خاندان عصمت و طهارت با برپا کردن سفرهای اطعام از عزاداران حسینی پذیرایی خواهند کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار