کد خبر: ۱۱۶۳۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷ 22 October 2015

مدیرکل بحران استانداری البرز گفت : باید بابرنامه ریزی و پیشگیری و پیش بینی، تهدیدها رابه فرصت تبدیل کنیم.

به گزارش ایرنا، مهدی مهرور روز چهارشنبه در جلسه تخصصی دستگاه های امدادی درهلال احمر استان البرز، افزود: امروز باید ازشعار وکاغذ و دستورالعمل کناره گیری کرده و عملگرایی را سرلوحه کارخود قراردهیم.

وی اضافه کرد: درهمه دستگاه ها دقت لازم صورت گیرد و صرفا برای رفع تکلیف برنامه ریزی نکند که یک سیل کوچک باعث یک بحران بزرگ شود.

وی گفت: برنامه ریزی برا ی این کار به راحتی قابل انجام است و فقط زلزله غیرمترقبه است که آن هم قابل پیش بینی است .

وی دربخش دیگری از سخنان خود از طرح جامع خطر پذیری دراستان البرز خبرداد افزود: این طرح به صورت ویژه در دستورکارقرارگرفته و در14 کارگروه مطرح تا دستگاه ها ظرفیت های خود را برای طرح خطر پذیری استان آماده کنند .

مهرور خاطرنشان کرد : کمیته تحت عنوان بازرسی تشکیل شده که ازتمام دستگاههای خدمات رسان به صورت سرزده و غیرمترقبه بازرسی و اقدامات و امکانات آنها برای مواقع بحران ارزیابی می شود .

وی گفت : رسانه ها یکی ازابزارهای مهم دربحث بحران هستند باید ازاین ظرفیت مهم استفاده شود بویژه با توجه به جمعیت سه میلیونی استان البرز دربخش آموزش می توانند اطلاع رسانی جامعی داشته باشند.

وی افزود: بحث پوشش رادیویی درجاده چالوس و روستای طالقان جز یکی ازبرنامه های مدیریت بحران است امیدواریم که علاوه برپوشش این مناطق درتمام استان البرز انجام شود .

این مسوول یادآورشد که با جلساتی که با اپراتور های تلفن همراه برگزارشد پیشنهاد ی مبنی برنصب سنسورهایی درمسیرهای جاده چالوس ویا طالقان که به محض بحران یا سیل ،بلند گوهایی نصب کنند و سنسورهای هشداری به صدا دربیایند .

وی گفت : باتوجه به اینکه تعدادی زیادی روستا در بخشهای طالقان وجاده چالوس هستند و بحث الینو نیز مطرح شده دستگاههای اجرایی بویژه فرمانداری ها نسبت به هماهنگی برای ذخیره سوخت وخدمات امدادی وآذوقه اقدام کنند تا روستاییان دچارمشکل نشوند .

وی تاکید کرد که ازظرفیت بسیج استفاده شود چراکه این نیروی توانمند بسیج نقش بسزایی در خدمات رسانی بویژه مواقع بحرانی دارد .

وی ازتمام شهرستانها خواست نسبت به تجهیز امکانات خود اقدام کنند چراکه درموقع بروز بحران احتمالی استان هیچ گونه خدماتی نمی تواند انجام دهد چراکه خود درگیر بحران است .

مدیرکل بحران استانداری البرز گفت : درجلسه ای که با استاندار البرز برگزارشد مقرر شد ه که ارزیابی آخرسال دستگاههای اجرایی و فرمانداری ها براساس وضعیت خدمات درمواقع بحران باشد.

رییس مرکز کنترل وهماهنگی عملیات سازمان امداد ونجات کشور نیز دراین جلسه از افزایش 2 درصدی خدمات این سازمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد .

مرتضی مرادی پور افزود :این 2 درصد به معنای افزایش حوادث نیست بلکه به معنی حضور پررنگ تر نیروهای امدادی است .

وی گفت : بحث پدیده الینو خود یک بحث خاص خود را دارد اما هلال احمر دربخش امدادی خود درفصل زمستان ماموریتهای خود را حاد تر نسبت به فصل تابستان می داند.

وی اضافه کرد:تمامی دستگاهها باید درزمستان آمادگی لازم را داشته باشند وهلا احمر نیز مانند همه دستگاهها با اعلام وپیش بینی اخیرسازمان هواشناسی در31 استان کشور به عنوان مسوول کارگروه امداد ونجات جلسات آمادگی خود را برگزارمی کنند .

مرادی پور افزود: هلال احمر نیز با توجه به امکانات موجود توان عملیات خود را برای آمادگی دربحران های احتمالی بکارخواهدگرفت و با توجه به محدودیت بودجه پایگاهها و نیروهای انسانی نیز مساعد تر می شود .

وی گفت : هلال احمر سه طرح اصلی نوروزی ، تابستانی و زمستانی دارد که درطرح زمستانی نسبت به شرایط دیگر به صورت ویژه بوده و با پست های موقت و سیار مضاعف خواهد کرد.

وی افزود: استان البرز به عنوان یک استان فعال در برگزاری کارگروه تخصص بوده و با هماهنگی لازم درمواقع حوادث به بهترین نحو پاسخگو بوده است .

مرادی پور افزود: متاسفانه دربرخی استانها وقتی حوادثی رخ می دهد موقع انجام عملیات مدیران اصلی و تصمیم ساز بایکدیگر آشنا نیستند واین معضل قطعا در پیشگیری و مهار حوادث اثرات جبران ناپذیر خواهد گذاشت .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار