مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری ایلام گفت: 98 طرح شامل 12 طرح مشارکتی و 86 طرح غیرمشارکتی روستاییان این استان برای پرداخت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شد.
کد خبر: ۱۱۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳ 22 October 2015
 مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری ایلام گفت: 98 طرح شامل 12 طرح مشارکتی و 86 طرح غیرمشارکتی روستاییان این استان برای پرداخت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شد.
علی نظری ااعلام این خبرگفت: دولت تدبیر و امید در این زمینه تسهیلات بسیار مناسبی را در نظر گرفته و مصمم است به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و ایجاد روند مهاجرت معکوس، رونق تولید و کارآفرینی را به روستاهای کشور بازگرداند.
وی ادامه داد: به همین منظور بخش اعظمی از اعتبارهای صندوق توسعه ملی که تا پیش از این در بخش های مختلف صنعتی و کارخانه های بزرگ شهری هزینه می شد به توسعه اشتغال در روستاها اختصاص یافته است.
وی گفت: طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در دست اجراست.
نظری افزود: در اجرای این طرح به دو صورت مشارکتی و غیرمشارکتی، تسهیلات ارزان قیمت با کمترین بهره با هدف هدایت نقدینگی به سمت فعالیت های اقتصادی مولد و پایدار، کاهش نرخ تورم، اشتغالزایی و کارآفرینی در اختیار روستاییان قرار می گیرد.
وی ادامه داد: برای اجرای طرح های دارای توجیه اقتصادی با مشارکت 200 سرپرست خانوار در مناطق روستایی، تا سقف 50 میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد چهاردرصد پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: کارمزد تسهیلات طرح های مشارکتی در مناطق روستایی مرزی صفر و غیرمرزی هفت درصد است و طرح های غیر مشارکتی نیز در مناطق مرزی و غیر مرزی با کارمزد هفت و 10 درصد ارایه خواهد شد.
مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام گفت: کمک به فعال سازی اقتصاد و خروج از، تقویت احساس تعلق و پیوند اهالی روستا به تولید و اقتصاد، کنترل و کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها و کمک به حفظ امنیت جامعه خصوصا در مناطق مرزی از مهمترین مزیت های اجرای این طرح است.
نظری افزود: در روزهای گذشته کارشناسان معاونت توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری از طرح های اشتغالزایی مشارکتی و غیرمشارکتی روستاییان و روند تشکیل تعاونی های روستایی استان بازدید کردند.
وی ادامه داد: در جریان بازدید این کارشناسان، همچنین نشستی با حضور مدیر توانمندی صندوق کارآفرینان کشور و رییس صندوق کارآفرینی و امید استان برگزار و بر تسریع در ارسال طرح های مشارکتی روستایی به منظور پرداخت تسهیلات تاکید شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار