برای نخستین بار در کشور، میز نهال، بذر و اندام‌های تکثیری در فارس راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۱۱۶۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱ 04 April 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس، گفت: پیرو درخواست تعدادی از فعالان بخش کشاورزی ، میز نهال، بذر و اندام‌های تکثیری در استان ، تصویب و راه اندازی شده و فعالیت آن با حضور فعالان این بخش در استان آغاز شده است.
محمد صادق حمیدیان افزود: استان فارس یکی از استان‌های مهم و پیشرو در زمینه تولید نهال در کشور است و تولیدکنندگان نهال عضو انجمن تولید نهال استان فارس در سال ۱۴۰۱ ، بیش از دو میلیون اصله نهال استاندارد را در نهالستان‌های خود تولید کردند .
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس، بیان کرد: نهال‌های تولید شده از انواع متنوعی از درختان میوه سردسیری، نیمه گرمسیری و انواع گیاهان زینتی و سبزی و صیفی را شامل می‌شود .

وی از اهداف راه‌اندازی این میز را تقویت و بهینه‌سازی نهالستان‌های استان و هدایت‌مند کردن تقاضا‌های نهال شناسنامه‌دار اعلام کرد.

او گفت: در حال حاضر ۵ و هفت دهم میلیون اصله نهال استاندارد توسط تولیدکنندگان نهال استان فارس تولید و به مناطق مختلف کشور ارسال می‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: در حال حاضر ۶۰ تولیدکننده مجوزدار نهال تحت پوشش انجمن صنفی تولید نهالند که نهال‌های خود را با توجه به استاندارد‌های وضع شده توسط موسسه ثبت و گواهی تولید بذر و نهال تولید می‌کنند.
همچنین در حال حاضر، ۲۵۰ واحد توزیع کننده نهال تحت پوشش انجمن تولید نهال در استان فارس فعال هستند که محصولات خود را از تولیدکنندگان نهال مجوز دار فعال در استان فارس تهیه می‌کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار