مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، گفت:932 هزار و 507 نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی مازندران بازدید کردند.
کد خبر: ۱۱۶۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲ 22 March 2024

بازدید بیش از ۹۳۲هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی مازندران

به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی امروز جمعه سوم فروردین۱۴۰۳ در حاشیه بازدید از پایگاه میراث ملی فرح آباد و بخش‌های مختلف این شهر تاریخی، اظهار کرد: این پایگاه ملی برای حضور گردشگران از اقصی نقاط کشور آمادگی کامل دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به 4 پایگاه جهانی عباس آباد بهشهر، پایگاه ملی فرح آباد ساری، اسپهبد خورشید سوادکوه و یوش، تصریح کرد: از این 4 پایگاه دو پایگاه عباس آباد بهشهر و فرح آباد با برنامه‌های خوب و متنوع در شروع سال برای حضور گردشگران و مسافران آمادگی کامل دارند.

او ادامه داد: پایگاه میراث جهانی و ملی جزء مراکز فرهنگی مهم محسوب می‌شوند که قطعا در نوروز مورد استقبال مردم واقع می‌شود.

ایزدی با اعلام اینکه باید برای جلب رضایت مردم از تمام توان مجموعه‌های تاریخی و توریستی استان استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: برای جذب و رضایت مردم در بحث امکانات رفاهی همچون سرویس‌های بهداشتی و نمارخانه‌ها با توجه به ماه مبارک رمضان و تاکید وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اقدامات لازم در پایگاه‌های جهانی و ملی، صورت گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از اقامت 4 میلیون 762 هزار و 37 نفر شب از ۲۳ تا ۲ فروردین ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: از این تعداد یک میلیون و 494 هزار و 85 نفر شب در مراکز رسمی اقامت کردند.

او تعداد کل بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی را 932 هزار و 507 نفر برشمرد.

فرح آباد یکی از شهرهای تاریخی شهرستان ساری در مازندران است این شهر در 25 کیلومتری شمال شهر ساری و در 2 کیلومتری ساحل دریا مازندران قرار دارد که به دستور شاه عباس اول صفوی در سال 1021 ه.ق از دهکده طاهان به شهر تاریخی فرح آباد تبدیل و به دارالسرور و دارالسلطنه شهرت یافت.در این شهر بناهایی همچون کاخ، کاروانسرا، مسجد، حمام، پل دوره صفوی و حمام دوره قاجار بنا شده است.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار