بیش از ۹۰۰ هزار گردشگر از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس بازدید کردند.
کد خبر: ۱۱۶۰۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲ 27 March 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: تاکنون بیش از ۹۰۹ هزار و ۹۹۵ نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس دیدن کردند.
ثابت گفت: این بازدید‌ها از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا دیروز، ۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از تمامی اماکن تاریخی فرهنگی این استان گرفته شده است.
به گفته او در این مدت مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۲۸۷ هزار و ۶۸۴ نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدید‌ها قرار دارد و پس از آن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۱۹۶ هزار و ۴۲۳ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۵۱ هزار و ۱۹۹ نفر در رتبه‌های بعدی بازدید‌های مسافران نوروزی قرار دارند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: دیروز بیش از ۳۵ هزار نفر از مجموعه فرهنگی حافظ دیدن کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد افزایش داشته است.
همچنین دیروز ۳۴ هزار نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید دیدن کردند که این رقم نسبت به بازدید سال گذشته با ۸۴ درصد افزایش همراه بوده است.
بازدید دیروز مسافران نوروزی از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی نیز به ۲۱ هزار و ۴۴۹ نفر رسید که نسبت به پارسال در چنین روزی با ۱۴ درصد افزایش همراه بوده است.

برچسب ها: گردشگری ، حافظیه ، نوروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار