دبیر ستاد نوروزی استان بوشهر گفت: اولین استان کشور از نرخ اشغال اقامت به استان بوشهر رسیده است.
کد خبر: ۱۱۵۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ 16 March 2024

به گزارش تابناک بوشهر، اسماعیل سجادی‌منش افزود: همه دستگاه‌های اجرایی، امدادی و اقامتی در استان آمادگی خوبی برای پذیرائی از مهمانان نوروزی هموطن دارند و تاکنون استان بوشهر رتبه اول نرخ اشغال اقامت در کشور را به خود اختصاص داده و استان هرمزگان در رتبه دوم قرار دارد.

وی اضافه کرد: امسال ۴۳۰۰ کلاس درس برای اقامت مسافران نوروزی، ۱۱مرکز ساحلی گردشگری دریایی، ۲۳۵۰ اتاق خوابگاه دانشجویی، ۱۸ کمپ شهرداری‌های استان، ۴۴۰۰چشمه سرویس بهداشتی،۲۵ شناور، کشتی و لنج گردشگری دریایی، ۱۲۰ پایگاه امداد و نجات در سطح استان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در صورت ایجاد وضعیت شرایط غیرعادی جوی، تاکنون ۱۳۶ سالن ورزشی برای اسکان مهمانان نوروزی آماده شده است و همچنین با همکاری ادارات و سازمان‌های دولتی ۲۷۰۰ اتاق ادارات و مهمانسرا در استان پیش‌بینی شده که اولویت اول برای کارکنان این ادارات و دراولویت بعدی برای دیگر مهمانان عزیز پیش‌بینی شده است.

دبیر ستاد نوروزی استان بوشهر افزود: در ایام نوروز امسال برنامه‌های خوبی از طرف دستگاه‌های مختلف از جمله میراث فرهنگی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داریم، از جمله ۱۳ پایگاه اطلاع رسانی گردشگری مقاومت پیش‌بینی شده که ۶ پایگاه در مرکز استان و ۷ پایگاه در شهرستان‌های مختلف استان است که در موضوع تاریخ مقاومت به صورت ویژه در استان بوشهر کار شده است.

وی با بیان این که امسال با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز با «پویش شهر ما روزه‌دار است»، برای روزه‌داران عزیز و بزرگوار ایستگاه صلواتی بعد از اذان در نظر گرفته شده است و از مسافران و گردشگران استدعا داریم، حرمت این ماه مبارک را در خصوص مسایل شرعی و اعتقادی رعایت کنند و در این موضوع هم در کمپ‌های نوروزی آشپزخانه‌های ویژه در نظرگرفته شده تا قلوب مومنین جریحه‌دار نشود و عزیزان ما در نیروی انتظامی ابتدا با تذکر لسانی و درصورت عدم رعایت، بر اساس قانون عمل خواهند کرد.

به گفته وی، توزیع میوه شب عید آغاز شده و در حال اجراست و تمهیدات لازم برای ارزاق اساسی عمومی در نظرگرفته شده است.

وی به ایسنا گفت: سال گذشته بوشهر میزبان ۱۰ میلیون نفر بود و جزو ۵ استان برتر کشور در پذیرش مهمانان نوروزی بودیم و در زمینه رضایت‌مندی مهمانان جزو ۳ استان اول کشور بودیم و پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری هم حداقل با توجه به همزمانی با ماه مبارک رمضان همین تعداد ۱۰ میلیون نفر مهمان نوروزی در استان بوشهر خواهیم داشت.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار