فرمانده نیروی انتظامی استان قم گفت: قم رتبه دوم در کاهش نرخ وقوع جرائم و سرقت داشته و در مجموع این جرایم در استان ۲۶ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۱۵۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸ 12 March 2024

به گزارش تابناک قم، سردار محمدرضا میرحیدری در جمع خبرنگاران گفت: استان قم رتبه دوم در کاهش نرخ وقوع جرائم و سرقت داشته و در مجموع این جرایم در استان ۲۶ درصد کاهش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم گفت: در بخش وقوع نزاع و درگیری در قم کاهش ۳ درصدی داشته‌ایم.

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته از ابتدای امسال تا به امروز روند ورود افراد به زندان به دلیل ارتکاب به جرم کاهشی بوده و جرایم در استان قم نیز کنترل شده است.

سردار میرحیدری در ادامه با ارائه آماری از وقوع برخی جرایم در استان قم بیان کرد: امسال در بخش سرقت خرد ۹ درصد، سرقت مسلحانه ۶۰ درصد، سرقت مغازه‌ها ۴۷ درصد و سرقت منازل ۲۸ درصد کاهش داشته ایم.

فرمانده انتظامی استان قم ادامه داد: به دلیل افزایش قیمت گوشت، روند سرقت احشام در استان قم افزایشی بوده است.

وی بیان کرد: آمار تجاوز به عنف ۲۸ درصد، آدم ربایی ۸۵ درصد و قتل نیز ۱۶ درصد کاهش یافته است.

وی در خصوص جرایم سایبری نیز عنوان کرد: از ابتدای امسال جرایم مربوط به فضای مجازی و بخش سایبری رشد ۶۴ درصدی را داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به آمار کشف مواد مخدر در استان قم گفت: از ابتدای امسال تا بهمن ماه چهار و نیم تن انواع مواد مخدر در استان قم کشف و ضبط شده است و در بخش دستگیری معتادان مجاهد نیز آمار افزایشی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه رفع نقاط حادثه خیز شهری و برون شهری در دستور کار است افزود: طی یک سال اخیر تصادفات برون شهری ۱۰ درصد افزایش داشته و آمار جانباختگان نیز کاهش یک درصدی داشته است.

سردار میرحیدری گفت: استرداد اتباع خارجی غیرقانونی در استان قم در سال جاری ۵۵ درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: تمامی افرادی که در طی سه سال گذشته در چهارشنبه آخر سال نظم و آرامش عمومی شهر را به هم زده بودند فردا احضار و در صورت عدم پایبندی به موازین دستگیر خواهند شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار