رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی بعد از تهران با کسب رتبه دوم 16 درصد تعداد صادرکنندگان کشوری را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۱۱۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 21 October 2015

به گزارش تابناک تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی، حسین نجاتی اظهار داشت: مجتمع غذائی شیرین عسل به عنوان صادرکننده ممتاز کشوری و شرکت‌های مهر اصل، گروه صنعتی نجاتی، شکوه بناب، صنعتی داداش برادر (شونیز)، مجتبی بناب، شرکت داداش برادر (آیدین) و آیسان خزر نیز به عنوان صادرکنندگان نمونه ملی در سال 94 انتخاب شدند.

وی ادامه داد: ارزش صادرات، روند رشد صادرات، گستردگی و ماندگاری در بازارها، دارا بودن دفتر نمایندگی و فروش در بازارهای هدف، ثبت بین‌المللی برند بنگاه و محصول، ثبت داخلی برند، دارا بودن استانداردهای بین‌المللی کیفی و مدیریتی و عضویت در اتحادیه و تشکل‌های صادراتی ملی و استانی از جمله معیارهای انتخاب این شرکت‌ها بوده است.

نجاتی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی در مقام سربازان جبهه اقتصادی در حال جانفشانی هستند، اظهار داشت: این اعداد و ارقام ثابت کرد روند رو به رشد کشور به خصوص آذربایجان‌شرقی در حال شکل‌گیری است و در این مسیر از هر کمک و مساعدتی به واحدهای تولیدی و صنعتی دریغ نخواهد شد.

نجاتی با اشاره به رقم 220 میلیون دلاری میزان صادرات شرکت‌های منتخب تصریح کرد: این رقم و مجموع صادرات کل استان در زمان تحریم اتفاق افتاده حال آنکه بعد از دوران تحریم منتظر اعداد چند برابری باید بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :