مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت : پیشرفت‌های استان در بخش صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی قابل توجه بوده و این استان به عنوان پدیده نوظهور گردشگری در کشور مطرح و شناخته شده است.
کد خبر: ۱۱۵۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹ 10 March 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ شریفی بیان کرد : در ایام نوروز سال جاری با توجه به همزمانی با ایام ماه مبارک رمضان، برنامه‌های دینی و فرهنگی نیز در مراکز هدف گردشگری و آثار تاریخی استان اجرا می‌شود.

وی افزود : ۹۰۶ اثر تاریخی و فرهنگی استان ایلام در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است و  ۳۸ اثر تاریخی و فرهنگی طی ۲ سال گذشته به آثار ملی استان افزوده است.

شریفی ادامه داد : بیمه تامین اجتماعی اصلی‌ترین مشکلات صنعتگران این بخش است که در تلاش هستیم مشکلات صنعتگران در این بخش نیز با همکاری سازمان تامین اجتماعی مرتفع شود.

وی  با اشاره به اینکه صنعت چاقوسازی از ظرفیت‌های بزرگ صنایع دستی استان است، مطرح کرد : با چند کشور خارجی برای فروش محصولات صنایع دستی قرارداد بسته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام تاکید کرد : 23 مجتمع خدماتی، رفاهی و بهداشتی بین‌راهی در سطح استان وجود دارد که تیم‌های گشت نظارتی از یک ماه گذشته در سطح استان برای نظارت بر این واحدها، فعال شده است.

وی گفت :  امسال پیش بینی شده بیشترین گردشگران به شهرهای دره شهر، بدره و سیروان مراجعه کنند./ع

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار