راهنما زدن در عرصه سیاسیت:
واین چنین است که نمایندگان باهوش برای حفظ منافع شهرشان می خواهند اندکی بچرخند اما نباید فراموش کنند که راهنمای درست را انتخاب کنند.البته ناگفته پیداست که تند نباید بچرخند.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷ 21 October 2015
 گاهی به راست می زنند گاهی به چپ تا قانونی برانند ،راهنمای ماشین امروزه در زندگی ترافیکی مان نقش بسیار مهمی در ممانعت از تصادفات و شاید دلخوری های بعد از آن ایفا می نماید .این وسیله و البته فرهنگ استفاده ازآن ،آنقدر مهم شده که حتی عالی ترین مقام اجرائی کشور در همایش ترافیک به کودکان ،یاداوری کرد تا از ابتدا درست رانندگی کردن را بیاموزند.
او می گفت:اگر خواستید مطمن برانید قبل از انتخاب مسیر راهنما بزنید البته بسته به مسیر،راهنمای درست را بزنید.این خوب نیست که بخواهید به چپ برانید اما راهنمای راست را بزنید.این مشق سیاست اما در زندگی سیاسی نیز پذیرفتنی است.
اگرتحولات سیاسی روزگاری بر مدار قانون کار و یا قانون مالکیت  بود  که در دولت چهارم مبنای تفکیک ها و دسته بندی های جدید سیاسی می شد امروز اما موضوعی بنام برجام میخواهد این تحول را میدان داری کند. گویا اما پذیرش بر جام توسط نظام میخواهد راهنماهای خیلی هارا روشن کند واین همان نقطه تقاطعی است که می خواهد از دو طیف چپ و راست عده ای را گلچن کند. بایستی سیاسیون به گفته رییس جمهور راهنماهای درست را روشن کنند آنها که می خواهند به چپ برانند راهنمای چپ را بزنند. مثلا همین رهروان مجلس.
این بار مخالفان جلیلی چی ها اما ،مجالی دیگر یافته اند تا به نام اعتدال  به وحدت برسند.جلیلی یعنی تفکر احمدی نژاد که در عرصه سیاست بین الملل مجال عرض اندام یافت.
اما مخالفان این گفتمان که فرهنگی آن را به شریعتمداری حواله می نماید و مدعی است اینها  می خواهند بجنگند با امریکا و تمامی ایادی استکباری اش.، می دانند که شرایط کشور مهیای نرمش قهرمانانه است.
گویا تدبیر روحانی  مبتنی بر خواست اکثریت است که می خواهد این کار بزرگ را انجام دهد.هرچند تایید تلویحی نظام نیز بستر ساز چنین چرخشی شده است.فراست نمایندگان مجلس اما مقوله دیگری است.ایشان که چرخش های بالادستی را زودتر از بقیه مخصوصا نخبگان استانی سیاست می بینند همین  است که برای آنها فرصت شایسته ای برای زدن بموقع راهنما ها ایجاد میشود
هرچند تقسیم بندی اغلب نمایندگان استان به نوعی لیستی بوده است تا گفتمانی اما در این مورد بخصوص نمایندگان تبریز کارنامه قبولی گرفتند.فرهنگی که تا دوسال قبل نماینده ای اصولگرا شناخته می شد امروز معتدل شده و به پزشکیان پیوسته است.شاید البته اعتدالی یافته از جنس اصولگرایانه.این نیز چرخشی حساب شده باید حساب شود.این مخالفان افراط (پزشکیان و فرهنگی)همگی می پذیرند که انقلابی گری مخصوصا در عرصه بین الملل جنگ با همه نیست.بایستی شرایط را سنجید و بغض های انقلابی را آنچنان که امام راحل فرمودند فرو خرد و اولویت اصلی کشور را که رهبری فرمودند اقتصاد است آباد نمود.
فرهنگی به ولایتی گرایش داشت همویی که علنا به همراه حداد بر روشهای جلیلی در مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری تاختند و البته خود نیز عرصه را باختند .فرهنگی امروز گفتمان شریعتمداری را برنمی تابد .همان حاج حسینی که روزگاری احمدی نژاد ،هردو را به سمت دفاع از هولوکاست کشانده بود.اما امروز راهنمای راست کار خود را کرده است.دیگر بازی اصلاح طلب اصولگرا تمام است .دور دور اعتدال و افراط است.هم خانیکی و حجاریان امیدی به تایید صلاحیت ندارند و هم زارعی  وزاکانی(که به پایداری ها نزدیک شده است) به انتخابات  آتی نگران شده اند.دور دور تقابل خنده و گریه تصویب برجام است.
واین چنین است که نمایندگان باهوش برای حفظ منافع شهرشان می خواهند اندکی بچرخند اما نباید فراموش کنند که راهنمای درست را انتخاب کنند.البته ناگفته پیداست که تند نباید بچرخند
.محسن رضا زاده
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
کسی که منافقه مسلما راهنما رو درست نمیزنه مثل خود....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار