سازمان هواشناسی با هشدار فعالیت سامانه بارشی در ۱۸ استان طی امروز و فردا از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در ۵ شهر از جمله تهران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷ 06 March 2024

به گزارش تابناک تهران، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در اواخر وقت نیز در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

فردا گستره بارش‌ها آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، کردستان، زنجان، قم، مرکزی، همدان، همدان، قزوین، البرز، تهران، لرستان و چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد.

روز جمعه در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی، و شنبه در شمال غرب، شمال شرق، جنوب و جنوب شرق بارش روی می‌دهد.

یکشنبه با تشدید و گسترش بارش‌ها در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارندگی پیش‌بینی شده است. طی امروز تا یکشنبه هفته آینده بارش‌ها در مناطق مرتفع و کوهستانی به شکل برف و در مناطق جنوبی همراه با رعدوبرق است.

به گزارش تسنیم، امروز با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا و انباشت آلاینده‌های جوی کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، قم، اراک و اصفهان کاهش می‌آید. از فردا تا یکشنبه در جنوب، امروز در جنوب شرق و شرق وزش باد شدید روی می‌دهد.

همچنین امروز دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج‌فارس و فردا و روز یکشنبه دریای خزر مواج است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۷

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۲/۱۲/۱۸

نوع مخاطره: بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، احتمال بهمن و در گردنه‌ها کولاک برف.

منطقه اثر:

پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۷: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، همدان، زنجان، البرز، قزوین، شمال استان‌های ایلام، لرستان، مرکزی، تهران و ارتفاعات و دامنه‌ها در گیلان و غرب مازندران.

جمعه ۱۴۰۲/۱۲/۱۸: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، شمال مرکزی، شمال و شرق سمنان، همدان، زنجان، البرز، قزوین، تهران، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی.

اثر مخاطره: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد شدید، کولاک برف، احتمال یخ زنی سطح جاده‌ها در نواحی سردسیر، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به ماشین‌آلات کشاورزی و نهال‌ها.

توصیه: پرهیز از سفر‌های غیر ضروری بویژه در گردنه‌های برف گیر و مجهز بودن خودرو‌ها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی، انتقال ماشین‌آلات کشاورزی به مکان‌های امن و پوشش مناسب نهال‌ها.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری

زمان شروع: پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۷

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۲/۱۲/۱۸

نوع مخاطره: وزش باد نسبتا شدید

منطقه اثر:

پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۷: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، زنجان، همدان، خراسان رضوی و سمنان.

جمعه ۱۴۰۲/۱۲/۱۸: اصفهان، مرکزی، یزد، نیمه شمالی فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، سمنان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و نیمه شمالی کرمان.

اثر مخاطره: در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در تردد‌های شهری، احتمال شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلو‌های تبلیغاتی، سازه‌های موقت و بنر‌ها و احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل.

توصیه: احتیاط در فعالیت‌های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار