رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت : در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت، برنامه ریزی و توسعه این طرح تا کاشت ۲ میلیون درخت در شهرستان در دستور کار است.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳ 06 March 2024

  به گزارش تابناک ایلام؛ پارسه بیان کرد : همه مردم و فعالان زیست محیطی تلاش و همت کنند تا این طرح که از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کاشت یک میلیارد درخت در کشور است محقق شود.

وی افزود : کنار، کهور، اُکالیپتوس، زالزالک، بنه، بلوط و گز از جمله نهال‌های هستند که در شهرستان دهلران در راستای اجرایی شدن کاشت یک میلیارد درخت کاشت خواهند شد.

پارسه ادامه داد : با توجه به مطالعات حوزه‌های آبخیز و آبریز بخش‌های موسیان، مرکزی، دشت برتش و بیات در بالادست اراضی کشاورزی اقدامات مهم و موثری داشته و سازه‌های خاکی ایجاد کرده‌ایم و بالای ۹۰ درصد اراضی در این ۲ دشت از سیل در امان هستند.

وی خاطرنشان کرد : ضمن اینکه در برتش ۴۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی و ۲ هزار هکتار چاله کنی انجام و در بخش سراب میمه نیز ۶ هزار متر مکعب سازه سنگی ملاتی اجرا کرده‌ایم./ع

پارسه مطرح کرد : سال گذشته علی رغم بارندگی‌های خوب که در شهرستان اتفاق افتاد خوشبختانه در بحث پیشگیری از حریق اقدامات خوبی از جمله آتش بر و اقدامات حفاظتی انجام شده و همین امر باعث شد که نسبت به سنوات گذشته حریق در شهرستان به حداقل برسد./ع

 

بیشتر بخوانید:

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار