استاندار تهران گفت: ۶ هزار و ۸۱۱ شعبه اخذ رأی در سطح استان تهران داریم که پنج هزار شعبه مربوط به شهر تهران است که بزرگترین مرکز شعب اخذ رأی در کل کشور است.
کد خبر: ۱۱۵۶۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲ 01 March 2024

به گزارش خبرنگار «تابناک تهران»، علیرضا فخاری، استاندار تهران امروز جمعه ( ۱۱ اسفند) در حاشیه جلسه ستاد انتخابات اظهار کرد: فرآیند انتخابات در استان تهران از ۲۱۰ روز قبل آغاز شده است و طبق زمانبندی تا امروز ادامه دارد، دستگاه‌ها و امکانات فراهم شد و افراد دست‌اندرکار آموزش دیدند.

وی امروز را صحنه آزمون نهایی دانست و تصریح کرد: زمینه‌سازی برای تأمین امنیت و سلامت و مشارکت حداکثری و رقابت در انتخابات به خوبی انجام شد، ما به مردم قول دادیم که نگذاریم حتی یک رأی له یا علیه کسی جابه‌جا شود و در این راستا با شمارش صحیح، دقت لازم و رفع معایب موجود تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم.

استاندار تهران بر رعایت قانون توسط داوطلبان و مجریان انتخابات تاکید کرد و گفت: در شمارش آرا باید دقت لازم انجام شود، مانند انتخابات گذشته نتایج آخرین شمارش آرا در اختیار مردم گذاشته خواهد شد.

وی افزود: ۶ هزار و ۸۱۱ شعبه اخذ رأی در سطح استان تهران داریم که پنج هزار شعبه مربوط به شهر تهران است، که بزرگترین مرکز شعب اخذ رأی در کل کشور است و یک هزار ۸۱۱ شعبه نیز به شهرستان‌های استان تهران مربوط است که ورامین پیشوا و قرچک ۴۲۰ شعبه، دماوند و فیروزکوه ۱۶۸ شعبه، کلیمیان ۱۱ شعبه، مسیحیان آشوری ۱۵ شعبه، رباط کریم و بهارستان ۳۷۲ شعبه، مسیحیان ارمنی شمال ایران ۲۳ شعبه، زرتشتیان ۱۷ شعبه، پاکدشت ۱۷۰ شعبه، ملارد، شهریار و قدس ۶۱۵ شعبه فعال است.

فخاری ادامه داد: سه هزار و ۶۴۷ نفر داوطلب تأیید صلاحیت شده نهایی داریم که از این تعداد سه هزار و ۳۷۲ نفر تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر و ۲۷۵ داوطلب نیز برای شهرستان‌های استان تهران هستند، که به طور میانگین برای هر کرسی ۹۹ نفر داریم.

وی گفت: ۴۸۹ شعبه سیار نیز در تهران داریم، که عمدتاً در مراکزی که امکان حضور در شعب ثابت وجود ندارد، به اخذ رأی می‌پردازند.

استاندار تهران از برگزاری چند جلسه با رأی اولی‌های این استان خبر داد و گفت: شور و شوق و اشتیاق رأی اولی‌ها برای حضور در عرصه سیاسی کشور قابل توجه بود، جوانان ما در جلسات کنش گرایی‌های فراوانی داشتند و شاهد روحیه پرسش گری، کنش گری و همراهی و همیاری بودیم، که مسئولیت مسئولین را افزایش می‌دهد، در استان تهران ۴۲۳ هزار و ۳۶۸ رأی اولی داریم، که امیدوارم امروز رکورد بزنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار