۶ نفر در اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در شهرستان‌های زنجان و خدابنده راهی بیمارستان شدند.
کد خبر: ۱۱۵۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶ 26 February 2024

به گزارش تابناک زنجان؛ رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: شب گذشته گاز گرفتگی در این استان ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد که اقدامات لازم درمانی برای آن‌ها انجام گرفت.

تقی لو افزود: اولین مورد مسمومیت ناشی از گازگرفتگی شامگاه گذشته در منطقه سایان زنجان گزارش شد.

وی اضافه کرد: در این واقعه ۲ نفر شامل یک خانم ۳۷ ساله و پسر هشت ساله در یک منزل مسکونی بر اثر نشت گاز از لوله بخاری دچار مسمومیت شده بودند که بعداز اقدامات اولیه پیش بیمارستانی به بیمارستان، ولی عصر (عج) اعزام شدند.

این مسوول ادامه داد: همچنین در حادثه‌ای دیگر در سجاس خدابنده روستای چوزک نیز چهار نفر بر اثر نشت گاز از آب گرمکن دچار مسمومیت شده بودند.

تقی لو اظهار داشت: کارشناسان اورژانس سجاس و زرین آباد خانم ۶۵ ساله و آقای ۷۰ ساله و همچنین ۲ دختر هفت و ۱۱ ساله را برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان امیرالمومنین (ع) منتقل کردند.

وی با تاکید بر اینکه مونو اکسیدکربن گازی بی رنگ، بی بو و بدون مزه است، تاکید کرد: این نوع گاز بسیار خطرناک است و با سرعت بالایی وارد بدن می‌شود و تمایل زیادی به ترکیب با هموگلوبین خون دارد.

این مسوول یادآور شد: مسمومیت با مونو اکسیدکربن یا گازگرفتگی، مسمومیتی است که به خاطر تنفس گاز خطرناک مونو اکسیدکربن ایجاد می‌شود.

به گفته رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان، این مسمومیت که به وسیله انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، گاز پیک‌نیک و حتی زغال ایجاد می‌شود، اغلب در زمستان رخ می‌دهد.

وی یادآور شد: اگر دودکش یا تهویه یک مکان مسدود باشد، گاز مونو اکسیدکربن منتشر شده از وسایل مذکور امکان خروج نمی‌یابد و در محیط منتشر شده و سبب مسمومیت و در نهایت مرگ می‌شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار