یک خبرنگار برای پیگیری مشکلات در ابتدا از فرماندار آن شهرستان پیگیر شد که شوربختانه وی تمایلی به همکاری نداشت و طرح کردن نیاز‌های آن منطقه را به بعد از انتخابات موکول کرد
کد خبر: ۱۱۵۶۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸ 26 February 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،  ایرنا نوشت: امام جمعه شهر"لیکک" مرکز شهرستان "بهمئی" که بدون تعارف و با آگاهی و شهامت همیشه نیاز‌های این شهرستان را دنبال می‌کند اینبار نیز پیگیر رفع مشکلات آن شهرستان محروم است وی از فرصت انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز استفاده کرد و ضمن توصیه به مشارکت حداکثری مردم، مهمترین نیاز‌های شهرستان خود را برخلاف دیگر مدیران شهرستان و بدون لکنت زبان با این رسانه در میان گذاشت.

"حجت الاسلام اسماعیل صلواتی" تیر سالجاری زمان حضور رئیس جمهور در جمع مردم شهرستان بهمئی از فرصت استفاده و مهمترین نیاز‌های شهرستان خود را در کوتاه‌ترین زمان از رئیس جمهور مطالبه کرد که ایرنا در همان زمان یکی از مهمترین نیاز‌ها را برجسته کرد و خوشبختانه چند روز گذشته استانداری خبر از رفع آن مشکل داد.

خبرگزاری ایرنای استان که در سلسله یادداشت‌هایی نیاز‌های شهرستان‌ها را برای آگاه سازی افکار عمومی از نمایندگان مجلس مطالبه می‌کند نیز برای پیگیری مشکلات شهرستان بهمئی در ابتدا از فرماندار آن شهرستان پیگیر شد که شوربختانه وی تمایلی به همکاری نداشت و طرح کردن نیاز‌های آن منطقه را به بعد از انتخابات موکول کرد، اما امام جمعه این شهرستان با استقبال نیاز‌ها منطقه خود را با این رسانه در میان گذاشت.

تکمیل پروژه آبرسانی از سد کوثر به بهمئی

صلواتی خواسته اصلی مردم این شهرستان را تامین آب شرب دانست و خواستار شد: تکمیل سریع‌تر این پروژه کمک بزرگی به مردم شهرستان می‌کند چرا که وضعیت آب شرب مرکز شهرستان ناکافی و روستا‌ها نامناسب است.

به گزارش ایرنا، پروژه آبرسانی به بهمئی (لیکک) در سال ۱۳۹۰ کلنگ‌زنی شده بود که هم اکنون پیشرفت این پروژه به ۶۵ درصد رسیده است. این پروژه آبرسانی به طول ۵۵ کیلومتر است و ۱۸ هزار مترمکعب مخزن ذخیره دارد.

تکمیل طرح آبرسانی از سد کوثر (۶۰ کیلومتری شمال غرب گچساران) به شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی و روستا‌های اطراف تنها پروژه تامین آب شرب است که سه میلیون متر مکعب برای صنعت نیز آب تامین می‌کند که با بهره‌برداری کامل از این طرح بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهرستان بهمئی از آب آشامیدنی پایدار و سالم بهره مند می‌شوند.

امام جمعه شهر لیکک همچنین انتقال آب از سد مارون به شهرستان بهمئی برای آبیاری ۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در این شهرستان خواستار شد چرا که زمین‌های مستعدی در این خطه وجود دارد که رونق کشاورزی به رفع بیکاری و جلوگیری از مهاجرت روستایی منجر می‌شود.

تکمیل جاده "جایزان" به لیکک و در ادامه "تَشان" به شهر "لِنده"

صلواتی تسریع در پروژه‌های حیاتی راه و تامین اعتبار برای آن‌ها را از دیگر نیاز‌های شهرستان دانست و ادامه داد: تکمیل جاده "جایزان" به لیکک و در ادامه "تَشان" به شهر "لِنده" برای اتصال به جاده ملی پاتاوه-دهدشت به خروج این شهرستان از بن بست کمک می‌کند.

وی با توجه به کوهستانی بودن منطقه گفت: بهسازی راه‌های روستایی به تکمیل ظرفیت‌های روستایی کمک کرده که نه تنها اشتغالزایی در روستا‌ها را رونق داده بلکه از مهاجرت این قشر تولید کننده به شهر جلوگیری می‌کند.

رفع مشکلات بیکاری فزاینده این شهرستان

امام جمعه شهر لیکک که این شهرستان را یکی از محروم‌ترین شهرستان‌های استان در عین ظرفیت‌های خدادادی دانست، گفت: بیکاری یکی از مشکلات مهم این شهرستان است که ایجاد صنعت پایین دستی نفت در شهرستان، اختصاص سهیمه خاص به جوانان این شهرستان در مناطق نفت خیز جنوب و رونق گردشگری با تقویت مناطق بکر گردشگری این خطه همانند" برم الوان"، "تنگ سولک" به رفع یا کاهش این معظل اساسی کمک شایانی می‌کند.

کمبود فضای آموزشی و تجهیز مراکز مذهبی

صلواتی به نیاز‌های فرهنگی این شهرستان اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل مهم شهر لیکک کمبود فضای آموزشی در سطح شهر است که دانش آموزان در شرایط سختی مشغول به تحصیل هستند حتی این رسانه پیش‌تر کبمود فضای آموزشی و بانوان معلم پاشنه آشیل شهر لیکک نهاد.

وی تکیمل و تجهیز مراکز فرهنگی و مذهبی را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خود دانست و ادامه داد: تمام امامزاده‌هایی که در شهرستان بهمئی وجود دارد از بسیاری از امکانات محروم هستند وتکیمل و تجیهز آن‌ها به رونق گردشگری مذهبی کمک می‌کند.

امام جمعه شهر لیکک ادامه داد: قریب به ۷۰ حسینیه و مسجد در شهرستان وجود دارد که باز هم از بسیاری از وسایل سرمایشی و گرمایشی و سایر تجهیزات محروم هستند چرا که در فصل گرما بدلیل نبود امکانات مناسب امکان برگزاری نماز جماعت و سایر برنامه‌های مذهبی و دینی وجود ندارد، همچینن تکمیل مصلی امام رضا (ع) این شهر و احداث حوزه علمیه برادران از دیگر نیاز‌های فرهنگی این شهرستان است.

تلاش برای پایداری برق شهرستان

صلواتی، که به تشدید گرمی هوا در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: بهمئی جزو مناطق گرمسیری استان است، ولی وضعیت برق آن ناپایدار است که راه اندازی فاز دوم برق این منطقه تامین و تخیصیص بودجه برای آن علاوه بر ایجاد ثبات و پایداری در وضعیت برق شهرستان، برق مورد نیاز برای تاسیسات صنعتی در شهرستان را فراهم میکند.

تکمیل بیمارستان ۳۲ تخت خوابی شهرستان

وی تجهیز کامل بیمارستان شهرستان بهمئی و همچنین اختصاص پزشک متخصص در بخش‌های مختلف این بیمارستان را خواستار شد. بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی شهید سلیمانی این شهرستان که عملیات اجرایی آن در سال ۹۳ آغاز شد تیرماه سالجاری با رییس جمهور به بهره برداری رسید.

احداث و تجهیز مکان‌های ورزشی

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به تامین و تجهیز فضای رفاهی و ورزشی این شهرستان گفت: احداث زمین چمن مصنوعی بزرگ فوتبال، تجهیزاماکن ورزشی به سیستم سرمایشی، کفپوش سالن ورزشی شهر ممبی، زیر سازی ومحوطه سازی مجموعه شهیدرجایی و تجهیز پارک‌ها و فضای رفاهی شهر را از دیگر دغدغه‌ها و نیاز‌های این شهرستان دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار