رئیس گروه پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی بر لزوم اجرای پدافند غیرعامل در پروژه‌های نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: در پروژه نهضت ملی مسکن ابتدا موضوع پدافند غیرعامل مورد توجه قرار می‌گیرد و بعد ساخت‌وساز انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵ 14 February 2024

به گزارش تابناک زنجان، مجید خیرآبادی امروز (چهارشنبه، ۲۵ بهمن ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‌های پنج ساله به سازمان پدافند غیرعامل ارائه شده و موافقت‌نامه‌هایی در حال انعقاد است. در این راستا، برنامه‌هایی در این حوزه برای سال‌های آینده پیش‌بینی خواهد شد.

وی بیان کرد: قرارداد سامانه جامع مدیریت بحران پدافند غیرعامل بسته شده که موضوع‌های مرتبط با مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در سطح وزارت راه و شهرسازی و در سطح اداره‌های کل استانی پیگیری خواهد شد و موضوع‌ها بهتر و به‌صورت سیستماتیک (منسجم و مدون) پیگیری می‌شود.

او بر لزوم توجه به پدافند غیرعامل در طراحی و ساخت‌وساز‌ها تاکید کرد و گفت: اجرای الزامات پدافند غیرعامل یک موضوع اساسی در کشور است و در حوزه ساخت‌وساز و شهرسازی به‌دلیل رابطه مستقیم با جان و مال مردم بسیار مهم است.

رئیس گروه پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: موضوع پدافند غیرعامل در طرح‌های توسعه‌ای، سرمایه‌ای و هر ساخت و سازی که در کشور انجام می‌شود با توجه به دستورالعمل‌های موجود در فاز مطالعاتی نیاز به تهیه پیوست پدافند غیرعامل دارد.

خیرآبادی افزود: قبل از اینکه کلنگ ساخت پروژه‌ها به زمین زده شود، اول باید موضوعات پدافند غیرعامل بررسی و بعد به تایید مراجع ذی‌صلاح برسد تا بعد مجوز اجرای آن صادر شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار