مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب از افزایش ۲۲ برابری تعداد روستاهای برق‌دار کرمانشاه از زمان پیروزی انقلاب تاکنون خبر داد و گفت: تعداد مشترکین برق نیز در این استان ۱۰ برابر شده است.
کد خبر: ۱۱۵۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱ 06 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا جعفر الفتی‌نیا با اشاره به سیرتحولات صنعت برق در استان کرمانشاه طی سالهای پس از پیروزی انقلاب، گفت: قبل از انقلاب تنها ۱۱۶ روستای استان کرمانشاه برق‌دار بود و اکنون این تعداد با افزایش ۲۲ برابری به ۲۵۶۴ روستا رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد مشترکین برق در استان نیز در سال‌های قبل از انقلاب حدود ۸۱ هزار مشترک بود، افزود: این تعداد نیز با افزایش حدود ۱۰ برابری به ۸۱۹ هزار مشترک رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب از رشد ۲۰ برابری انرژی مصرفی مشترکین برق در این سال‌ها خبر داد و تاکید کرد: متناسب با این افزایش مصرف، ظرفیت نیروگاه‌ها نیز برای جوابگویی به نیاز مردم افزایش یافته است.

به گفته الفتی‌نیا، ظرفیت تولید برق در کرمانشاه از ۶۴ مگاوات در سال ۱۳۵۷ اکنون به بالغ بر ۲۲۰۰ مگاوات رسیده و رشد ۳۵ برابری داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه طول خطوط انتقال نیز رشد ۱۰ برابری، تعداد پست‌ها رشد ۲۰ برابری و طول شبکه نیز رشد ۲۲ برابری را در طول  ۴۵ سال گذشته شاهد بودیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب از برنامه‌هایی که همچنان برای توسعه صنعت برق و ایجاد شبکه پایدار برای مشترکین در حال انجام است نیز یاد کرد و افزود: امروز در زمینه تولید برق به چنان جایگاهی رسیده ایم که نه تنها نیاز داخل کشور برآورده می‌شود، بلکه امکان صادرات برق مازاد تولیدی را در شرایطی که در داخل کشور نیاز نباشد، داریم.

الفتی‌نیا خاطرنشان کرد: حرکت به سمت ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی و تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در تولید برق و ... از دیگر اقداماتی است که اکنون برای توسعه صنعت برق کشور دنبال می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار