مدیرکل هواشناسی گیلان:
مدیرکل هواشناسی گیلان، از افزایش ۶ تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و گفت: از فردا تا پایان هفته شرایط برای وزش باد گرم در گیلان فراهم است.
کد خبر: ۱۱۵۲۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱ 05 February 2024

محمد دادرس در گفت وگو با تابناک گیلان، آسمان گیلان را صاف تا کمی ابری دانست و اظهار کرد: دمای هوای استان بین چهار درجه سانتیگراد زیر صفر و ۱۵ درجه سانتیگراد در نوسان است.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده استقرار جوی غالبا پایدار همراه با فعالیت جریانات جنوبی در منطقه دانست و افزود: تا پایان هفته و به تناوب شرایط برای وزش باد جنوبی شدید و خیلی شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها فراهم است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به آغاز وزش باد گرم در استان از بعد از ظهر فردا، خاطرنشان کرد: در نقاط جلگه ای و ساحلی با پدیده مه مواجه خواهیم بود.

دادرس از افزایش ۶ تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: طی این مدت گاهی با گذر جریانات کم و بیش ناپایدار به ویژه طی سه شنبه در پاره ای از نقاط، رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست.

وی از احتمال آسیب به سازه های موقتی و سست، سقوط اجسام از ارتفاع، شکستن درختان و گسترش آتش سوزی در جنگل ها و مراتع خبر داد و متذکر شد: احتمال خیزش گرد و خاک و وقوع بهمن نیز وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار