مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام:
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد ۴۱ هزار و ۱۹۳ فقره بازرسی از واحد‌های صنفی صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۱۵۱۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵ 31 January 2024

به گزارش تابناک ایلام، سید مهدی محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام، در نشست و گفت‌وگوی مجازی اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام با مدیرعامل دستگاه‌های اجرایی استان در نشست در کارگروه کار، کرامت و پاسخگویی بیان داشت: تعزیرات حکومتی یک نهاد رسیدگی محور است و وظیفه ذاتی تعزیرات رسیدگی و صدور حکم و اجرای پرونده‌هاست این نگاهی است که قانون‌گذار برای ما معین و تعیین و به عنوان تکلیف قرار داده است، ولی با توجه به اینکه نگاه مردم از ما نگاه نظارت بر بازار است تعزیرات علاوه بر وظایف و تکالیف قانونی خود که قانون‌گذار تکلیف کرده، نظارت بر بازار و همراهی دستگاه‌های نظارتی در گشت‌های سیار را سرلوحه کار خود قرار داده است. 

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۷۱ اکیپ گشت سیار با دستگاه‌های مختلف نظیر اداره صمت، جهاد، بهداشت، نیروی انتظامی و اتاق اصناف و سایر مراجع نظارتی بر بحث‌های تعزیراتی داشته‌ایم. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام ادامه داد: تعداد ۴۱ هزار و ۱۹۳ فقره بازرسی صورت گرفته است، از این تعداد ۵۲۲ واحد در مراحل بازرسی دارای تخلف بوده‌اند و ۳۱ هزار و ۶۷۱ واحد صنفی تخلف چشمگیر نداشته و به تذکر بازرسین بسنده کرده‌اند از این تعداد ۵۲۲ فقره پرونده تخلف تشکیل و به واحد تعزیرات ارسال شده است. 

محمدی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ در بحث کالا و خدمات ۳ هزار و ۵۹۵ فقره پرونده از گزارشات دستگاه‌های نظارتی در تعزیرات مورد بررسی قرار گرفته است، از این تعداد پرونده ۳ هزار و ۵۶۰ فقره مورد رسیدگی و صدور حکم قرار گرفته و منتهی به صدور رأی شده است. مبلغ ریالی محکومیت در خصوص تخلفات کالا و خدمات ۵ هزار و ۹۹ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ۲۱۹ هزار ریال بوده است که به طور متوسط محکومیت هر پرونده ۲ میلیارد و ۵۰۹ میلیون و ۷۶۸ هزار ۸۰۹ ریال است.

وی تصریح کرد: در بحث قاچاق کالا و ارز و پرونده‌های مرتکبین قاچاق ۹۶۹ پرونده وارده داشته‌ایم که از این تعداد به علاوه تعداد پرونده‌های موجود از قبل ۹۷۰ فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و مرتکبین قاچاق در این بخش به محکومیت یک هزار و ۶۷ میلیارد و ۵۸۹ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۸۰۴ ریال محکوم شده‌اند. 

وی اظهار داشت: در بحث بهداشت، دارو، درمان و بحث سلامت محور ۲۹۴ فقره پرونده وارده داشته‌ایم که از این تعداد ۲۹ فقره پرونده مختومه شده‌اند و مرتکبین در این بخش به ۸ میلیارد و ۱۱۳ میلیون ریال جریمه محکوم شده‌اند. 

محمدی یادآور شد: در خصوص گشت‌های ماه رمضان برنامه‌ریزی از قبل انجام و برنامه به ادارات نظارتی ذیربط ارسال شده است، این گشت‌ها به صورت شبانه‌روزی و از ابتدای اسفندماه در قالب گشت‌های سیار، در بحث نظارت بر بازار شب عید و ماه مبارک رمضان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و تا انتهای فروردین این طرح ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: تعداد پرونده‌های تشکیل شده در استان در سال جاری آمار تخلفات نسبت به سال گذشته را افزایشی نشان می‌دهد و میزان وصولی جزای نقدی و آمار عملکرد اجرای احکام در بحث کالا و خدمات ۲ هزار و ۵۷۰ فقره پرونده، که از این تعداد ۲هزارو ۵۶۱ فقره مختومه شده است و وصولی این بخش بیش از ۱۷ میلیارد ریال  و اعاده حق شاکی ۶ میلیارد ریال بوده است.

وی بیان داشت: در بحث قاچاق کالا و ارز ۳۴۲ فقره پرونده داشته‌ایم که از این تعداد ۳۲۵ فقره مورد رسیدگی و منتهی به صدور رای شده است و بیش از ۹۹ میلیارد ریال وصولی این بخش بوده است. 

وی تصریح کرد: در بحث سلامت محور ۱۹۸ فقره پرونده وارده داشته‌ایم که تمام پرونده‌ها مختومه شده است، در طول ۱۰ ماهه امسال یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وصولی اجرای احکام بوده است و مبالغی که از شکات اضافه دریافت شده  بیش از ۴ میلیارد ریال بوده که مسترد شده و از متخلفین دریافت و به شاکیان پرونده عودت داده شده است. 

وی همچین گفت: در سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی استان ایلام، طی سال جاری ۱۸۲ فقره شکایت از طرف مردم مطرح شده است و درخواست بلافاصله به شعب رسیدگی ارجاع و مورد رسیدگی قرار گرفته است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار