مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام؛
مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام گفت : موضوع ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت های مردمی در حوزه مدیریت بحران در ماده ۹ قانون مدیریت بحران کشور مورد تاکید قرار دارد و باید زمینه اجرایی شدن این موضوع در استان فراهم شود.
کد خبر: ۱۱۵۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰ 30 January 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ بیگلریان افزود : شناسایی و ساماندهی ظرفیت‌های موجود مردمی در بخش خصوصی در مواقع بحرانی (سمن ها، شرکت ها، گروه‌های جهادی و هیئت‌های ورزشی) از گام‌های نخست اجرایی برنامه های مردمی‌سازی و طرح سلام (رسا) است که از ماه‌های گذشته در دستور کار مدیریت بحران استان قرار گرفته و جلسات متعدد هماهنگی‌، برنامه‌ها و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان این که یکی از راهکارهای ارتقای آمادگی مقابله با مخاطرات استفاده از ظرفیت سازی بخش خصوصی است، مطرح کرد : ضمن جدیت کافی و اتخاذ تدابیر لازم، زمینه سازماندهی و استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، داوطلبان و بخش خصوصی در مدیریت بحران فراهم خواهد شد.

نادری سرپرست شهرک صنعتی استان ایلام نیز مطرح کرد : بهتر است اصناف برابر ظرفیت‌های موجود شبکه‌سازی شوند و با آموزش‌های تخصصی لازم برابر دستورالعمل‌های مدیریت بحران در راستای تعامل و نقش آفرینی در مواقع بحرانی زمینه مشارکت شهرک‌ها و استفاده از ظرفیت‌های آنها فراهم شود.

وی گفت :  استان ایلام دارای ۱۴ شهرک با ۲۲۸ واحد صنعتی است که از این ظرفیت در راستای افزایش زمینه مشارکت اقشار مختلف مردم به ویژه در حوزه فعالان حوزه صنعت و واحدهای تولیدی می‌توان استفاده کرد./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار