رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: در ماه‌های آینده کاروان امید و سلامت به اردبیل سفر می‌کند تا مقدمات اجرای این طرح فراهم آید.
کد خبر: ۱۱۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ 20 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرحناز رافع عصر امروز در جلسه شورای اداری جمعیت هلال‌احمر اردبیل اظهار کرد: دلیل حضور بنده در اردبیل فراهم کردن مقدمات اجرای طرح سفرنامه سلامت و امید و به راه افتادن این کاروان به سمت اردبیل است تا به عنوان سیزدهمین استان میزبان این طرح باشیم.

وی با یادآوری اینکه در قالب این طرح که از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان داوطلبان است، تلاش می‌کنیم تا ارتقای سلامتی مردم را شاهد و ناظر باشیم، تصریح کرد: ما براساس رویکرد جدید جمعیت هلال‌احمر و همراهی خوب رئیس و دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور سعی کردیم تا در یک تغییر و تحول اساسی در برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها با تمرکز روی شعب جمعیت هلال‌احمر و بهره‌گیری از توان سایر دستگاه‌ها این طرح را اجرایی کنیم.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: در کنار تقویت دیگر برنامه‌های هلال‌احمر به‌ویژه در حوزه وقف و گسترش شبکه متفاوت در این حوزه، سعی بر این است تا یک فرآیند متفاوتی را در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌ها شاهد باشیم.

رافع در تبیین و تشریح شیوه‌نامه اجرای طرح سلامت و امید افزود: با توجه به تجربه 12 استان کشور که گلستان، اصفهان، لرستان، فارس، خوزستان و... را شامل می‌شود، ما در استان اردبیل برای سیزدهمین استان اجرای این طرح را تدارک دیدیم.

وی با بیان اینکه تاکنون در 12 استان کشور و 48 شهرستان به خوبی و مطلوبیت این طرح اجرا شده است، بیان کرد: ما در تحلیل اثربخشی و تأثیرگذاری این طرح به این نتیجه رسیدیم که با تقویت آموزش‌های مستقیم و مستمر به راحتی می‌توانیم در این حوزه موفق عمل کنیم.

رافع همراهی بسیاری از دستگاه‌ها را در اجرای این طرح یادآور شد و اضافه کرد: تنها رئیس شعبه و یا مدیرعامل درگیر اجرای این طرح نیستند بلکه همه شهرستان‌ها باید کمک کنند تا در یک فضای هم‌افزایی اجرای این طرح با موفقیت به انجام برسد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استراتژی 2020 فدراسیون صلیب‌ سرخ جهانی و جمعیت هلال‌احمر کشورهای مختلف را یادآور شد و ادامه داد: با توجه به تغییر ماهیت و مأموریت این نهادها در بهره‌گیری از تکنولوژی‌ها و علوم و فنون جدید سعی بر این است تا زمینه ارتقای سلامتی مردم با فعالیت‌های بشردوستانه را شاهد باشیم.

وی ضرورت پیگیری و ارتقای مشارکت مردمی را با محوریت تأمین سلامت مردم یادآور شد و گفت: با تاکید رئیس جمهور و وزیر بهداشت در اجرای طرح تحول نظام سلامت ما به عنوان معین دولت مأموریت یافتیم تا در کنار فعالیت بشردوستانه خود فعالیت‌های سلامت‌محور را نیز در اولویت جدی خودمان قرار دهیم.

رافع در بخش دیگری از سخنان خود افزود: وظیفه ما تنها امداد و نجات آن هم در شرایط حاد و بحرانی نیست بلکه ما هر جا نیاز باشد ورود پیدا می‌کنیم و براساس اصول هفت‌گانه خودمان فعالیت‌هایمان را انجام می‌دهیم.

وی به فراخوان انجام شده برای جذب داوطلبان جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و ادامه داد: در اجرای این طرح که رسانه‌ها بازوی توانمند ما هستند، تجمعی را در یک نقطه از شهر یا مرکز استان داریم که این تجمع تاکنون کمتر از پنج هزار نفر و بیشتر از 20 هزار نفر نبوده تا در یک فضای آزاد یا سرپوشیده این طرح را در بخش‌های مختلف به انجام برسانیم.

رافع طراحی تونل سلامت، آموزش‌های امداد و نجات، توجه به سلامت سالمندان، امر پیشگیری از سرطان‌های شایع زنان و مردان، پیشگیری از اعتیاد، ایدز، راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت و حمایت از محیط زیست را به عنوان حامیان مسائل زیست‌‌محیطی یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع خود مراقبتی و تغییر سبک زندگی ما در این مسیر ورود پیدا کردیم تا یک اصلاح و بهبود روش تغذیه با کاهش مرگ و میرها و آسیب‌ها را شاهد باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: ما کار بر زمین مانده را در این حوزه انجام می‌دهیم و تلاشمان بر این است تا در قالب برنامه‌های آموزشی و خودمراقبتی جلوی گسترش و توسعه بیماری‌ها را گرفته و خدمات رایگانی را به مردم ارائه دهیم.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با هشدار به افزایش بیماری‌های قلبی، عروقی حتی نگران‌کننده‌تر از سرطان‌ها، تصادفات و حوادث دیگر اضافه کرد: ما در این طرح به دنبال ارتقاء سلامتی مردم با آموزش و هشدار دادن هستیم که همه باید در اجرای این طرح براساس نظام آمایشی به ما کمک کنند.

رافع استفاده از ظرفیت خیرین، تدارک برنامه‌های پر از شادی و نشاط در بین گروه‌های مختلف خانواده، تهیه چندین برنامه مستند را به همراه پوشش نیم ساعتی از این برنامه و پخش آن از رسانه ملی را یادآور شد و گفت: ما قصد داریم تا ذائقه مردم در مسیر ارتقاء سلامتی آنها ارتقاء پیدا کند.

وی اجرای این طرح را در قالب یک مانور و تجمع مردمی خارج از ظرفیت و توان نهادها و ادارات محدود یادآور شد و افزود: ما حتی سمن‌ها را نیز به پای کار آوردیم تا در اجرای این طرح که در استان اردبیل با نیت امام حسین (ع) و به مناسبت ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) برگزار می‌شود، بتوانیم موفق و شایسته عمل کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار