معاون شهردار قم:
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه هوشمندسازی ساماندهی بار در دستور کار قرار دارد، گفت: برای سال آینده بودجه‌ای به این منظور در نظر گرفته‌شده است.
کد خبر: ۱۱۵۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۷ 30 January 2024

به گزارش تابناک قم، رضا خانه‌زاد یزدی در نشست صمیمی شهردار قم با اصحاب رسانه استان که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: شهر هوشمند یکی از شاخصه‌های رسیدن به شهر مدرن در جهان است.

وی با اشاره به اینکه باید در مسیر شهر هوشمند حرکت کنیم، مطرح کرد: بحث آرام‌سازی ترافیک و کنترل سرعت به این منظور در دستور کار قرار گرفت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه کنترل سرعت می‌تواند به کاهش تصادفات منجر شود، عنوان کرد: ۵ سامانه بلوار غدیر در نیمه دوم امسال کد راهور را اخذ کرده و فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه در بلوار غدیر سرعت کاملاً کنترل شده است، خاطرنشان کرد: همچنین ۴ سامانه نیز در محور بلوار شهید خداکرم نصب‌شده است که در دهه فجر کد راهور را اخذ خواهد کرد.

خانه‌زاد یزدی با تأکید بر اینکه ۱۲ سامانه نیز در پردیسان در دست اقدام است، تصریح کرد: این ۱۲ سامانه نیز در مسیر نصب دوربین هستند و در نظر داریم تا پیش از پایان سال آن‌ها را عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به اینکه هوشمند سازی تقاطع‌های چراغ‌دار نیز در دستور کار قرار دارند، یادآور شد: در دهه فجر ۴ تقاطع که از پردیسان آغاز خواهد شد هوشمندسازی خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه تلاش داریم سیستم هوشمندسازی را به سیستم‌های به‌روز تبدیل کنیم، اظهار کرد: در این سیستم به‌روز پلاک‌خوان خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه هوشمندسازی ساماندهی بار نیز در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: برای سال آینده بودجه‌ای به این منظور در نظر گرفته‌شده است.

خانه‌زاد یزدی با بیان اینکه هوشمندسازی برای خودروهای بالای ۱۰ تن خواهد بود، افزود: ساعات ورود به نواحی را بر اساس نوع وسیله نقلیه مدیریت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال تقویت ناوگان نیز هستیم، اظهار کرد: درحال حاضر ۲۰۰ دستگاه اتوبوس درحال خدمت‌رسانی به شهروندان هستند که تا پیش از نیمه شعبان ۲۵ دستگاه و پیش از آغاز سال جدید ۲۰ دستگاه اتوبوس به این ظرفیت اضافه خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: همچنین ۳۰ دستگاه اتوبوس نیز درحال نوسازی هستند که تا سال آینده عملیات نوسازی آن انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه به دنبال نوسازی و بهسازی ایستگاه‌های اتوبوس نیز هستیم، مطرح کرد: طبق برنامه‌ریزی هر منطقه ۱۰ ایستگاه اتوبوس را باید مناسب‌سازی کند.

خانه‌زاد یزدی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای بهبود خدمات حمل‌ونقل عمومی را مدنظر قرار دادیم، عنوان کرد: با استفاده از سیستم‌های هوشمند به‌صورت کامل اتوبوس‌ها و خطوط رصد می‌شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار