مدیرکل پست گیلان:
مدیرکل پست گیلان، جی.نف را لازمه تحقق دولت الکترونیک دانست و عنوان کرد: سال ۱۴۰۵ سرشماری نفوس و مسکن داریم و باید کلیه پلاک‌های نشانی را نصب کنیم و بدون جی.نف، این سرشماری امکان پذیر نیست.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸ 29 January 2024

محمدحسین هوشنگی درگفتگو با خبرنگارتابناک گیلان گفت، در دیدار با فرماندار شهرستان رودسر در حاشیه کارگروه جف.نف، خواستار اهتمام فرمانداران به عنوان مدیران کارگروه جی.نف شهرستانی در راستای تحقق پایگاه داده مکانی شد و اظهار کرد: نیازمند پایگاه داده مکانی و نظام نشانی استاندارد هستیم.

وی با بیان اینکه در پایگاه داده مکانی مشخصات هر ملک وجود دارد و همه دستگاه‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند، افزود: در نظام جی.نف پلاک نشانی بسیار مهم است؛ همچنین کلیه معابر باید دارای نام باشند و بدون این دو شاخصه نمی‌توانیم پایگاه داده مکانی را اجرایی کنیم.

مدیرکل پست گیلان با اشاره به شناسایی ۱۸ هزار و ۶۳۰ ساختمان در شهر رودسر، تصریح کرد: تنها ۶۰۰۰ ساختمان از مجموع ۱۸ هزار ساختمان پلاک نشانی دارد؛ همچنین ۵۰۰ معبر فاقد نام داریم و نیازمند همکاری شهرداری هستیم.

هوشنگی رویکرد شهرداری‌ها را بیشتر مبتنی بر ممیزی املاک دانست و یادآور شد: تکلیف اصلی شهرداری‌ها کمک به اجرای پایگاه داده مکانی است و لذا باید جهت ساخت و نصب پلاک نشانی و کد پستی اهتمام داشته باشند، زیرا دیگر نیازی به ممیزی نخواهند داشت.

وی پلاک نشانی را حاوی کد کیو.آر دانست که کلیه اطلاعات ثبتی ملک را نشان می‌دهد و اضافه کرد: این کدهای کیو.آر به همه دستگاه‌ها متصل است.‌

مدیرکل پست گیلان جی.نف را لازمه تحقق دولت الکترونیک دانست و عنوان کرد: سال ۱۴۰۵ سرشماری نفوس و مسکن داریم و باید کلیه پلاک‌های نشانی را نصب کنیم و بدون جی.نف، این سرشماری امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اجرای پایلوت جی.نف در شهر منجیل و انجام سرشماری، تاکید کرد: تا سرشماری سال ۱۴۰۵ دو سال فرصت داریم و لذا انتظار ما از شهرداران این است که نصب پلاک نشانی را اولویت خود بدانند.

محمد حیدری، فرماندار رودسر نیز، تحقق پایگاه داده مکانی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: این پایگاه داده به شفاف‌سازی سیستم و پیشگیری از کلاهبرداری و جرایم نوظهور حوزه ثبت اسناد و املاک کمک می‌کند.

وی جی.نف را تقویت‌کننده نظام پیشگیری دانست و گفت: اشتراک سازمانی و بین سازمانی یکی از نقاط مثبت جی.نف است و همه دستگاه‌ها می‌توانند از این پایگاه داده بهره‌برداری کنند.

فرماندار رودسر همچنین خواستار اقناع سازی شهرداران و دهیاران جهت ایجاد ساز و کارهای اجرایی این طرح شد و بیان کرد: شهرداران رودسر و کلاچای و رحیم آباد و چابکسر نسبت به نامگذاری معابر فاقد نام و ثبت پلاک نشانی ساختمان‌ها جدیت داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار