در ابتدای این نوشته ذکر یک نکته ضروری است که معمولا اصولگرایان در بیان خود تاکید بر انجام تکلیف مطابق با دستورات اسلام و یا به عبارتی شرع دارند و چندان خود را پیرو تفکرات مادی گرایانه نمی‌دانند چیزی که در زمان انتخابات معمولا نقض می‌شود .
کد خبر: ۱۱۵۱۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷ 28 January 2024

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، این روز‌ها متاثر از فضای انتخاباتی، نشست‌ها و جلسات سیاسیون رنگ و لعاب انتخاباتی دارد و در واقع عمده این نشست‌ها پیرامون همین موضوع است. هر جند فضای انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد ، مطلقا رنگ و بوی جناحی ندارد و همه چیز به قومیت و ایل و تبار گره خورده است، اما برخی مدعیان جناح‌های سیاسی تلاش‌هایی برای تاثیرگذاری بر انتخابات را در دستور کار خود دارند.
در کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر عمده فعالیت‌های جناحی به اصولگرایان ختم می‌شود که دو تشکل مهم آن‌ها یعنی شورای ائتلاف و شورای وحدت پرچمدار این نشست‌ها هستند.
در ابتدای این نوشته ذکر یک نکته ضروری است که معمولا اصولگرایان در بیان خود تاکید بر انجام تکلیف مطابق با دستورات اسلام و یا به عبارتی شرع دارند و چندان خود را پیرو تفکرات مادی گرایانه نمی‌دانند چیزی که در زمان انتخابات معمولا نقض می‌شود؛ که در آخرین نشست از این دست نشست‌های انتخاباتی اصولگرایی، یکی از کاندیدا‌های صاحب علم و مطرح حملات شدیدی را متوجه این دسته از اصولگرایان کرد و در واقع نوع تفکر آن‌ها را به چالش کشید.
خرامین که به همراه دو کاندید دیگر (غلام محمد زارع، نادر منتظریان) در نشست شورای وحدت شرکت کرده بود، پیشنهاد ائتلاف را در شورای متشکله جریان اصولگرا حول محور مقبولیت در رأی آوری بالا نپذیرفت و آن را نوعی بدعت گذاری به سبک سقیفه بنی ساعده قلمداد کرد و گفت: ابوبکر با وجود بهرمندی از رای اکثریت شورای ائتلاف اصلح نبود، ولی مولی علی “ع” اصلح است ولو با یک رأی.
خرامین با رد ائتلاف انتخاب رأی آور خاطر نشان کرد: در سقیفه مگر ابوبکر رأی بالا نداشت حضرت زهرا «س» تحت هیچ شرایطی زیر بار انتخاب و بیعت با او نرفت و گفت علی ولو با یک رأِی اصلح است.
این سخن خرامین ذکر اصول واقعی دینداری در مذهب تشیع است که معتقد است ابوبکر یک غاصب بود و حضرت علی اصلح بود یا یزید با وجود داشتن حکومت مقتدر و همچنین مقبولیت اکثریتی مردم به هر دلیلی از جمله زر و زور و تزویر، اما اصلح نبود و غاصب حکومت و امام حسین اصلح بود و باید زمام امور مسلمین را در دست می‌داشت.
دکتر خرامین در این نشست سخنان مهم دیگری مطرح کرد و در ادامه افزود: تکلیف نیرو‌های انقلاب، انتخاب کاندید اصلح است و موافق فرآیند فعلی نیستم، زیرا معیار انقلابی گری، میزان رأی بالا نیست بلکه عمل به تکلیف دینی است.
وی گفت: مشارکت به عنوان یک راهبرد اصول و ارکانی دارد، ولی این اصول با شیوه‌های تبلیغاتی پیش هنگام مخدوش گردیده است.
وی با بیان اینکه عملکرد برخی مسئولین برای ضریب دادن به مشارکت مشابه سنت شکنی در ایام عزاداری حضرت اباعبدالله و سنگ بر سر زدن است، افزود: مفهوم مشارکت با وارونه نمایی و تفسیر غلط از قانون در ابتدای فعالیت نامزد‌های محترم نقض شده است.
نامزد انتخابات بویراحمد، دنا و مارگون گفت: وفق قانون، راه اندازی کارناوال حتی در زمان تبلیغات ممنوع است و متینگ و سخنرانی خلاف اصول است.
وی با انتقاد از مسئولان که به بهانه گرم شدن تنور انتخابات، تبلیغات را مجاز شمرده اند تصریح کرد: بیش از دو ماه است که با تبلیغات زود هنگام مردم را گرفتار جنگ روانی کرده ایم و این به مصلحت مردم، نظام و قوانین مصوب نیست.
این استاد دانشگاه با تبیین مشکلات جامعه و یاس اقشار دانشگاهی گفت: دانشجوی جامعه ما دچار دچار سرخوردگی شده و اگر مشارکت می‌خواهید به دانشگاه بروید چرا آنجا صحبت نمی‌کنید آن‌ها را تشویق به مشارکت کنید؟
خرامین این نوع مشارکت با رویکرد طایفه سالاری را سم خطرناک دانست و افزود: با این روند طایفه گرایی و تنش بین طوایف، سلامت و امنیت انتخابات را زیر سوال می‌بریم، زیرا دنبال لشکرکشی با وزن طایفه گرایی و تقابل و تنش بین مردم در تریبون‌ها هستیم که متاسفانه به جدایی برادر با برادر انجامیده است.
وی خواستار جلوگیری حوزه و ائمه جمعه از بدعت‌ها و قانون شکنی شد و تصریح کرد: مشارکت افزایی باید در مراکز و محافل دانشگاهی باشد که دانشجو و اصناف و بازار ناامیدند نه در روستا‌ها و بخش‌ها و مناطقی که همواره پای ثابت صندوق‌های رای هستند.
خرامین با گلایه از نیرو‌های انقلاب و همسو با تفکرات خود گفت: عده‌ای از رقباء انگ پوششی می‌زنند و انتقادی نیست، اما صدور اطلاعیه‌ها نیز ابهامات فراوانی دارد…
این نامزد انتخابات مجلس دوازدهم گفت: نگران سلامت و امنیت انتخاباتم، اما از شدت داغی تنور مشارکت می‌سوزیم بیایید و حق این است که باید برای نظام از خود بگذریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار