مدیرکل راهداری قم:
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم با اشاره به بارش برف در محورهای برف‌گیر این استان گفت: با تدابیر انجام شده از شب گذشته شاهد هیچ‌گونه اختلال و انسدادی در راه‌های برون‌شهری و کوهستانی نیستیم.
کد خبر: ۱۱۵۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۰ 28 January 2024

به گزارش تابناک قم، محمد پورتیموری با اشاره به بارش برف و سفیدپوش شدن محورهای کوهستانی و برف‌گیر قم، افزود: در بارش‌های شب گذشته، برف محورهای جاده‌ای شهرستان‌های کهک، جعفرآباد، بخش‌های سلفچگان و خلجستان را سفیدپوش کرد.

وی افزود: از اولین ساعات بارش برف، اکیپ‌های راهداری مستقر در راهدارخانه‌های استان، با حضور در محورهای برف‌گیر، نسبت به اجرای عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی اقدام و از هر نوع انسداد و اختلال در ترافیک جاده‌ای، جلوگیری کردند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: به دلیل آب‌شدن برف دامنه‌ها، شاهد پدیده سیلابی شدن روان آب‌ها در برخی مسیرها هستیم که باتوجه‌به تمهیدات اندیشیده شده، عوامل راهدار در حال جمع‌آوری و هدایت سیلاب‌های فصلی هستند.

طبق پیش‌بینی اداره کل هواشناسی قم امروز هوا ابری در برخی ساعات همراه با بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و هوای فردا، نیمه‌ابری در برخی ساعت‌ها همراه با افزایش ابر و وزش باد شدید تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و بارش پراکنده باران نیز پیش بینی می‌شود.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار