استاندار خراسان‌شمالی گفت: اعتبارات قطره چکانی جوابگوی تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان نیست و باید از ظرفیت تسهیلات ماده ۵۶ استفاده شود.
کد خبر: ۱۱۵۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳ 25 January 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان‌شمالی در جلسه راهبری وضعیت تصادفات خراسان‌شمالی اظهار کرد: ارتقای زیرساخت‌های جاده‌ای و کاهش آمار تصادفات استان یکی از مهمترین دغدغه‌ها است.

وی بر سرعت بخشیدن به اتمام پروژه‌های محور‌های پرتردد و مهم تاکید کرد و گفت: اعتبارات قطره چکانی جوابگوی تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان نیست و باید برای تسریع در اجرا و تکمیل این محور و سایر محور‌های مهم استان، مدیران نسبت به استفاده از ظرفیت تسهیلات ماده ۵۶ اقدام کنند.

استاندار خراسان‌شمالی افزود: بخش زیادی از نقاط حادثه خیز مربوط به این محور است که با تکمیل آن تعداد حوادث رانندگی کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی و هدف گذاری مشخص برای کاهش تصادفات استان حائز اهمیت است.

حسین نژاد با بیان اینکه آمار تصادفات درون شهری استان کاهش داشته است، اما آمار تصادفات در محور‌های برون شهری استان مقداری افزایش داشته است، اظهارداشت: باید همه برای کاهش آمار تصادفات استان تلاش کنیم و اقدامات ضروری و پیشگیرانه برای کاهش حوادث رانندگی در دستور کار قرار گیرد.

وی بر رفع نقاط حادثه خیز به عنوان یکی از مهمترین اقدامات در راستای کاهش تصادفات و افزایش سطح ایمنی جاده‌ها تاکید کرد و افزود: اصلاح ۱۶ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان در دست اقدام است که ۵ نقطه به اتمام رسیده و اصلاح ۱۱ نقطه حادثه خیز نیز تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه معاینات فنی در وسایل نقلیه نیز به صورت جدی کنترل شود، گفت: نسبت به افزایش دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات جاده‌ایی در محور‌های استان اقدام شود.

وی اضافه کرد: فرمانداران نیز از پتانسیل‌های موجود برای نگهداشت مسافران و افزایش انگیزه‌های توقف در مسیر‌ها که باعث شادابی و رفع خستگی و جلوگیری از تصادفات می‌شود، اقدام کنند.

در این جلسه پزشکی قانونی استان، نیروی انتظامی استان، اداره کل راهداری استان و سایر دستگاه‌های مرتبط گزارشی از وضعیت جاده‌ها و آمار تصادفات ارائه دادند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار