مسئول اجرای طرح های گازرسانی شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اشاره به افتتاح طرح گازرسانی به ۹۰ روستای استان همزمان با دهه فجر گفت: ۶ هزار و ۷۰۰‌ خانوار روستایی جدید از این خدمت در استان بهره مند شده اند و این روند همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۵۰۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳ 23 January 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ؛علیرضا قاسمی افزود: برای اجرای این طرح ها بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: با افتتاح این میزان پروژه های گازرسانی میانگین ضریب نفودپذیری گازطبیعی استان ۲ درصد افزایش یافته و به حدود ۸۵ درصد خواهد رسید.

مسئول اجرای طرح های گازرسانی شرکت گاز آذربایجان‌غربی بیان کرد: در سطح مناطق شهری نیز هم اکنون ۹۹ درصد خانوارهای شهری استان از گاز طبیعی برخوردار هستند که این آمار در کشور ۹۸ درصد است.

قاسمی در زمینه گازرسانی به مناطق روستایی مهاباد نیز بیان کرد: هم اکنون ۸۳ روستای این شهرستان با ضریب نفودپذیری ۷۷ درصدی از گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ پروژه گازرسانی در سطح روستاهای مهاباد فعال است، گفت: ارزش پروژه های گازرسانی این شهرستان باتوجه به موقعیت جغرافیایی بیش از پنج هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

قاسمی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان ۶ ماهه نخست سال آینده میزان بهره‌مندی روستاییان مهاباد از گاز طبیعی به ۹۸ درصد خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار