سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان جعفرآباد گفت: با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال، پروژه ارتقای ایمنی محور قدیم سلفچگان- ساوه، در قالب عملیات نصب نیوجرسی مفصلی و تابلو، لکه‌گیری آسفالت و ترانشه برداری، انجام شد.
کد خبر: ۱۱۵۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۲ 23 January 2024

به گزارش تابناک قم، مسعود زوار زاده، بیان داشت: محور قدیم سلفچگان- ساوه، از جاده‌ های مهم کشور است که از ترافیک ترکیبی و چشمگیری برخوردار است.

وی با بیان اینکه به دلیل موقعیت و نقش این محور در مبادلات ترانزیتی کشور، جهت صیانت و ارتقای ایمنی آن طرح‌های عمرانی جاده‌ای متنوعی در طول سال عملیاتی می‌شود، گفت: در همین راستا پروژه ترکیبی ارتقای ایمنی این محور از ابتدای مهرماه سال جاری آغاز و در پایان دی‌ماه تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار داشت: باتوجه‌به بررسی‌های میدانی به‌عمل‌آمده، نسبت به ارتقای ایمنی آن با اجرای عملیات ترانشه برداری واقع در محدوده تقاطع نورآباد، اقدام شد.

سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان جعفرآباد با اشاره به اقدامات حوزه عملیات ترانشه برداری انجام شده گفت: این عملیات به طول ۱۰۰ متر و عرض هشت متر، به منظور اصلاح قوس افقی- عمودی واقع در محدوده اعلامی، جهت توسعه شعاع دید رانندگان اجرا شد.

زوارزاده ازدیگر اقداماتی که به صورت امانی جهت ارتقای ایمنی محور قدیم سلفچگان- ساوه صورت گرفته به اجرای عملیات باررریزی دهانه پلهای آبرو این محور اشاره و تصریح کرد: در این عملیات با اجرای خاکریزهای حائل، ۱۵۰دهانه پل آبرو این محور ایمن سازی شد.

وی اجرای عملیات آرامسازی را در زمره اقدامات جهت ارتقای ایمنی محور قدیم سلفچگان- ساوه برشمرد و افزود: در قالب این عملیات نسبت به تعریض، رفع افتادگی شانه، اصلاح شیب شیروانی و غیره درطول این محور ترانزیتی اقدام به عمل آمد.

زوار زاده به اجرای طرح پیمانی جهت ارتقای ایمنی محور مذکور اشاره و تصریح کرد: ۹۱ قطعه نیوجرسی مفصلی ۶ متری در نقاط پرتگاهی نصب شد.

سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان جعفرآباد به نصب ۲۰۰ عدد انواع تابلوهای اخطاری د طول محور اشاره و خاطرنشان کرد: عملیات جانمایی و نصب تابلوها به صورت امانی و توسط عوامل فنی اداره متبوع صورت گرفته است.

زوار زاده درخصوص میزان اعتبار هزینه شده جهت اجرای پروژه ارتقای ایمنی محور قدیم سلفچگان- ساوه عنوان کرد: بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای صرف تهیه نیوجرسی مفصلی و تابلو علائم هزینه شده است.

وی یادآور شد: در بخش امانی طرح، ۱۴ نفر عوامل فنی اداره متبوع با بهره مندی از ۱۲ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک ناوگان راهداری، نسبت به اجرای این طرح اقدام کردند.

جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد.

طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش جعفرآباد به شهرستان ارتقا پیدا کرد، این شهرستان جدیدالتاسیس از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده است که جمعیت رسمی شهرستان ۲۷ هزار نفر و جمعیت غیر رسمی آن ۴۰ هزار نفر است.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار