مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر فعالیت سه سامانه گسترده بارشی، کاهش دما و وزش شدید باد، از آماده باش کامل مدیریت بحران در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳ 22 January 2024

به گزارش تابناک تهران، حامد یزدی مهر، گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی و صدرو هشدار نارنجی فعالیت این سامانه‌ها از روز سه شنبه سوم بهمن با بارش برف و باران و مه و کولاک برف در استان تهران به ویژه نیمه شمالی و غربی آغاز و با شروع روز چهارشنبه چهارم بهمن با کاهش قابل ملاحظه دما و وزش باد شدید کل استان به ویژه نیمه‌های شمالی و جنوبی ادامه و در نهایت تا روز جمعه ششم بهمن پایان خواهد یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به فعال شدن سامانه بارشی برف و باران و مه گرفتگی و کولاک در این استان گفت: به همه شهروندان ساکن در نیمه شمالی و غربی استان توصیه می‌شود با توجه به احتمال لغزندگی معابر و جاده‌ها از تردد‌های غیر ضروری به ویژه در گردنه‌های برف گیر که با کاهش دید و مه گرفتگی مواجه می‌شوند خودداری کرده و در صورت ضرورت تردد، از همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه در مسیر‌های کوهستانی اطمینان داشته باشند.

آقای یزدی مهر افزود: در هفته‌های اخیر با وجود هشدار‌های صادر شده به صورت گسترده و آگاهی بخشی درباره صعود نکردن به ارتفاعات باز هم شاهد کوهنوردی برخی افراد و گرفتار شدن آن‌ها در مسیر‌های کوهستانی بودیم که لازم است، هشدار دهیم با توجه به خطرات موجود در زمان فعال بودن سامانه‌های بارشی کوهنوردان از رفتن به ارتفاعات خود داری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درباره کاهش قابل ملاحظه دما نیز هشدار داد و افزود: ضروری است که شهروندان مصرف حامل‌های انرژی را مدیریت کنند تا شاهد قطعی گاز نباشیم.

وی درباره سامانه سوم و مخاطره وزش باد شدید، در نیمه جنوبی و ارتفاعات نیز هشدار داد و گفت: با توجه به اینکه در مواقع وزش شدید باد امکان سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها تابلو‌های تبلیغاتی پوشش گلخانه‌ها و خطر شکستن درختان کهنسال وجود دارد، توصیه اکید بر اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها و توقف نکردن در این مکان‌ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار