مدیرعامل سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری ایلام گفت: ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی دورن شهری ایلام نیاز است.
کد خبر: ۱۱۵۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳ 22 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛یونس ابراهیمی  اظهار کرد: برای خرید ۱۳ دستگاه اتوبوس درون شهری جدید برای شهر ایلام ۲۰ درصد کل هزینه معادل ۱۷۰ میلیارد ریال را باید شهرداری استان پرداخت کند و ۸۰ درصد مابقی هزینه را سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تقبل کرده است.

وی افزود: اما به علت نبود اعتبار، هنوز سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری ایلام موفق به پرداخت این هزینه نشده است تا اتوبوس های سهمیه شهر ایلام را تحویل بگیرد.

ابراهیمی یادآور شد: باوجود رایزنی های متعدد با رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و استانداری ایلام اما هنوز این مبلغ تامین نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهر ایلام ۳۵ دستگاه اتوبوس درون شهری دارد که ۲۹ دستگاه آن متعلق به بخش خصوصی و مابقی در مالکیت سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری ایلام قرار دارد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری ایلام اضافه کرد: عمده این اتوبوس ها بازسازی شده هستند که بعد از بازسازی عمر مفید آنها تا پنج سال خواهد بود و بعد از این مدت باید از رده خارج و اسقاط شوند.

وی افزود: از عمر مفید این اتوبوس های بازسازی شده سه سال گذشته و تنها ۲ سال دیگر امکان فعالیت دارند و سپس باید از چرخه فعالیت و خدمات دهی خارج شوند.

ابراهیمی تاکید کرد: هرچند عمر مفید ناوگان شهری ۱۵ سال است اما بیشتر اتوبوس های فعال ایلام باوجود فرسودگی همچنان در حال فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: رایزنی ها با رییس سازمان شهرداری ها و همیاری های کشور و استانداری جهت تامین این اعتبار ادامه دارد./م

بیشتر بخوانید: 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار