کد خبر: ۱۱۴۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ 18 January 2024

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: امور مساجد باید زبان مسجد و دست اندرکاران آن باشد و انعکاس دهنده مشکلات مساجد و محلات نسبت به بالادست‌ها و مسئولين کشور باشد، اول مشکلات مسجد را شناسایی کنید بعد مشکلات محله.

به گزارش معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در جلسه شورای عالی امور مساجد مازندران، اظهار کرد: ماه مبارک رجب و اعیاد این ماه گرامی باد، هم سعی کنیم در این ماه استغفار، نماز شب، روزه و التماس دعا داشته باشیم، دیروز مقام معظم رهبری در رابطه با استغفار در ماه مبارک رجب تاکید داشتند.

وی افزود: تشکر می‌کنم از کسانی که خدا توفیق داده به یک شکلی به خانه‌اش خدمت کنند، اینکه از فعالان مسجدی یا یکی از اعضای هیات امنا، خادم مسجد، فرمانده پایگاه، عضو پایگاه بسیج مسجد و خادم امور مسجد شوند، واقف یا خیر باشند، عنایت خداست پس باید این نوکری خود را خوب انجام داد.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: محور مسجد امام جماعت است، ما در رابطه با امام جماعت مشکل داریم، یکی کمبود امام جماعت است، کل ایران حدود ۸۰هزار مسجد دارد که یک سوم آن امام جماعت دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مشکل دیگر توزیع نادرست امام جماعت است، عنوان کرد: مثلا در بخش چهاردانگه ۹۰ روستا پنج امام جماعت دارد در شهر ساری ۱۰۵ مسجد داریم که ۹۰ امام جماعت دارد.

امام جمعه ساری با اشاره به کم کیفیت بودن بعضی از امام جماعات، گفت: برخی
سواد، حوصله، وقت و فرصت، بیان، روابط عمومی و مدیریت لازم را ندارند، برخی از مسجدها نیز ضعف‌های زیادی از نظر ساختاری دارند، بعضی ها ساختمان مسجد جاذبه چندانی ندارد، بعضی‌ها پشتوانه مالی پایدار ندارند، پس خود مساجد هم متفاوت هستند، اکثرا خانه عالم ندارند، بسیاری از هیئات امنا تک رای، ناهماهنگ و غیره هستند، مدیریت اینها با اداره کل اوقاف است اما به جای اینکه کار خود را درست انجام بدهد گلایه می‌کند.

این مسئول ادامه داد: معلوم نیست امام جماعت و هیئات امنا با این موقوفات چه کاری می‌کند، اوقاف و سازمان تبلیغات چه کار می‌کند؟ هر کسی باید کار خود را درست انجام بدهد.

وی تصریح کرد: در حوزه بسیج و پایگاه بسیج هم ضعف‌هایی داریم حضورشان خیلی از جاها کمرنگ است، تفاهم بیشتری باید داشته باشند تا کار پیش برود، امور مساجد را نیاوردند تصدی‌گری کند آوردند نظارت کند.

آیت الله محمدی لائینی با اعلام اینکه مشکل ما این است که مسئولان ما مسائل فرهنگی و معنوی را دست کم می‌گیرند، گفت: یا به این دلیل است که سرگرمی هایشان به مسائل اجرایی بسیار زیاد است یا به خاطر اینکه نگاه و تفکر دوم و سومشان مسائل فرهنگی است نه اولویت.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: سازمان تبلیغات جا ندارد، امام جماعت خانه ندارد، امام جمعه دفتر ندارد و موارد دیگر چرا چون نوعا اینجور مسائل را دست کم می‌گیرند.

این مسئول اضافه کرد: وضع مازندران از همه بدتر است، مثلا امر به معروف و نهی از منکر خانه به دوش است، عتبات و عالیات جای افتضاحی دارد و سالهاست که صدایش بلند است، بنیاد مهدویت، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه داریم که همه مشکل دارند، ما هم که در فکر افتادیم که یک زمین حدود ۵۰۰ متر مربعی بگیریم یک ساختمان هفت هشت طبقه بسازیم همه را در آن جای بدهیم اما دریغ از اینکه بتوانیم زمین بگیریم.

وی تاکید کرد: تا ما خودمان را تغییر ندهیم خدا هم شرایط را تغییر نم‌یدهد وقتی با خانه خدا و خدا اینجور رفتار می‌کنیم انتظار داریم که یک فردی که در اداره نشسته است با بیت المال و ارباب رجوع بدون پارتی خوش رفتاری کند؟ با خدا خوش رفتاری نمی‌کند با بنده خدا می‌خواست خوش رفتاری کند؟

آیت الله محمدی لائینی بیان کرد: واقعا اگر باور داریم که جنگ فرهنگی است امکاناتش را هم باید فراهم کنیم که اصلا در فکرش نیستیم حال مسئولان در جلسات بحث فضای مجازی و جنگ رسانه ای را با آب و تاب بیان می‌کنند در حالی که باید امکانات دفاع فرهنگی را فراهم کنند تا کسانی که مدافع هستند بجنگند.

وی گفت: چند مسئول همسایه مسجد هستند و در محله مهدوی زندگی می‌کنند در همان مسجد محله نماز می‌خوانند؟ چند مسئول در نماز جمعه شرکت می‌کنند؟ بنده گفتم به مسئولان فعلی جز تعداد اقلیت از نظر حضور در مسجد و نماز جماعت نمره ای بیشتر از مسئولین دولت قبلی نمی‌دهم. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار