مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: سرقت‌ روزافزون سیم‌های شبکه‌ توزیع برق در سراسر استان، مشکلات را دوچندان کرده است.
کد خبر: ۱۱۴۹۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸ 18 January 2024

محمدتقی مهدیزاده درباره چالش‌های موجود صنعت برق استان، درگفتگو با خبرنگارتابناک گیلان اظهار کرد: متاسفانه شرایط آب و هوایی استان شامل رطوبت بالا و بحران‌های جوی نظیر بارش‌های سنگین برف و طوفان‌های فصلی، موجب فرسودگی شبکه‌های برق در گیلان می‌شود و سرقت روزافزون سیم‌های شبکه توزیع برق در سراسر استان این چالش را دوچندان می‌کند.

وی افزود: تامین این سرقتی‌ها به لحاظ اقتصادی و اجرایی بسیار سخت است که با دشواری آن را پیش می‌بریم و مهمترین دلیل ضعف برق در نواحی روستایی استان، همان مقوله سرقت سیم‌های شبکه‌های فشار ضعیف است.

رئیس هیأت‌مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: شبکه‌های فشار ضعیف در حوزه استان گیلان بعد از تهران بزرگ، طولانی‌ترین شبکه فشار ضعیف با حدود ۲۰ هزار کیلومتر است و علت آن جغرافیای استان و پراکندگی است.

مهدیزاده تصریح کرد: این شرکت اقداماتی را در راستای افزایش پایداری شبکه و استمرار آن به‌عمل آورده است که از آن‌جمله می‌توان به اجرای منظم و صحیح طرح تاب‌آوری بر روی خطوط فشار متوسط و جایگزینی شبکه‌های سیمی فرسوده با کابل خودنگهدار اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان، مزایای شبکه با کابل خودنگهدار را، ارتقاء مبلمان شهری، جلوگیری از استفاده غیرمجاز از برق و عدم امکان سرقت انرژی از شبکه، کمک به محیط زیست و اکوسیستم و همچنین پایداری شبکه در بحران‌های احتمالی دانست.

وی با اشاره به سامانه «برق من» بیان کرد: مشترکان برق با نصب نرم‌افزار «برق من» و ورود به این سامانه می‌توانند علاوه‌بر امکان پرداخت آن‌لاین صورتحساب، از تمامی خدمات شرکت توزیع نیروی برق گیلان بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات و امور توزیع برق، به‌صورت غیرحضوری بهره‌مند شوند.

مهدیزاده، آلودگی محیط زیست را از جمله تبعات مصرف منابع انرژی تجدیدناپذیر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر استفاده از منابع انرژی تجدیدناپذیر یا به اصطلاح سوخت‌های فسیلی، اجتناب‌ناپذیر است؛ به همین دلیل هر مقدار که در مصرف این‌گونه سوخت‌ها صرفه‌جویی شود، آلودگی‌های ناشی از تولید و مصرف این سوخت‌ها نیز کمتر خواهد بود.

وی بهینه‌سازی مصرف را کلیدی‌ترین راهکار مدیریت منابع انرژی دانست و تصریح کرد: بهینه‌سازی مصرف به این معنی نیست که مصرف خود را کاهش دهیم؛ بلکه به هر میزانی که استفاده ما از انرژی به استانداردهای روز نزدیک‌تر باشد، مصرف بهینه‌ای خواهیم داشت و هزینه کمتری نیز پرداخت خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار